دیدگاه‌ها برای اقتصاد بی‌رحم است بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1401 - 11:52
-

اقتصاد بی‌رحم است

قتصاد قوانین و معادلات طبیعی خود را دارد و با دستور و به خط کردن راه به جایی نمی‌برد …

هرچند برای فهمیدن وضعیت اسفناک چرخه اقتصادی، نیاز به خبر جدید نداریم و همین‌که برای یک کار روزمره در بازار چرخیده باشیم همه‌چیز را احساس می‌کنیم ولی باز هم بعضی خبرها به عنوان شاخصی برای تحلیل به کارمان می‌آید.

خبر سنگین‌ترین ریزش بورس در ۳۰ ماه اخیر، شاهدی جدید بود – پس از صعود قیمت دلار، طلا،افزایش تورم و دیگر شواهد – مبنی بر شکست دولت، مجلس و دیگر نهادهای تأثیرگذار در اقتصاد.

اقتصاد بی‌رحم است، نمی‌توان قیمت دلار را سانسور کرد، نمی‌توان نیروی نظامی فرستاد بورس را تصرف کنند، نمی‌شود با توصیه و نصیحت نوسان طلا را آرام کرد و …

اقتصاد شما را به خاطر تصمیم‌های غلطتان بی‌رحمانه مجازات می‌کند‌. امروز در اقتصاد به‌خاطر تصمیمات نظام پولی و بانکی و نیز تصمیمات حوزه سیاست خارجی، تنبیه شده‌اید!

اقتصاد قوانین و معادلات طبیعی خود را دارد و با دستور و به خط کردن راه به جایی نمی‌برد. ما در جهان جدید زندگی می‌کنیم و از سیاست جهانی تأثیر می‌پذریم و اگر قدرتمند باشیم تأثیر می‌گذاریم. قدرت هم در این جهان، بر مبنای اقتصاد و وابستگی در حجم مراودات مالی تعریف می‌شود.

آنان که گفته بودند بدون برجام می‌شود با فلان راه و فلان ایده، اقتصاد را اداره کرد، امروز شاهد شکست کامل ادعاهایشان هستند. امروز پی برده‌اند که اشتباه کرده‌اند و هزینه تصمیم‌های غلطشان را مردم ضعیف به لحاظ اقتصادی می‌دهند!

امید که این وضعیت پر از رنج، مقدمه‌ای باشد برای تصمیم‌های درست تصمیم‌گیران در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی که به شدت به هم وابسته‌اند. وگرنه در آینده نیز مدام شاهد افزایش این رکوردهای منفی در شاخص‌های اقتصادی خواهیم بود‌.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.