کد خبر : 27879
دیدگاه‌ها برای انجمن اسلامی معلمان سبزوار، ادبیات توییت اخیر عنابستانی را «توهین‌آمیز» و «سخیف» توصیف کرد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 مهر 1399 - 23:06
-

انجمن اسلامی معلمان سبزوار، ادبیات توییت اخیر عنابستانی را «توهین‌آمیز» و «سخیف» توصیف کرد

انجمن اسلامی معلمان سبزوار در واکنش به توییت علی‌‌اصغر عنابستانی که به تندی به رئیس‌جمهور حمله لفظی کرده بود، آن را «توهین‌آمیز» توصیف کرده.

انجمن اسلامی معلمان سبزوار در واکنش به حمله روز گذشته علی‌‌اصغر عنابستانی به رئیس‌جمهور روحانی در توییتر بیانیه‌ای منتشر کرده و نوشته است:

توییت توهین آمیز علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار به نحوه ماسک زدن رئیس جمهور اگر چه به دیده شدن وی در سطح کشور انجامید، ولی ادبیات سخیف اش موجبات شگفتی و تأسف همشهریان او را فراهم آورد. همان کسانی که اگر چه امروزه به حق نسبت به برخی نارسایی های دولت روحانی منتقدند، ولی هرگز اعتراض به او را تا سطح نوع ماسک زدن وی فرو نمی کاهند. مجلس و نمایندگان آن را عصاره فضایل ملت نامیده اند و اکنون چه نسبتی است میان شهری با دیرینه های پایدار فرهنگی و استوانه های سترگ ادبی با فردی که می کوشد تا سخیف ترین کلمات را از انبان فقیر واژگانی خود برگیرد و بر نماد جمهور این سرزمین پرتاب کند؟! بیهقی ها، شریعتی ها، اسرار و سایر مواریث فرهنگی این دیار، جز به ادب و استدلال سخن نگفتند و ردایی جز فرزانگی بر قامت سبزوار پر افتخار نپوشاندند و درد بزرگی است که اینک می بینیم نماینده شهرمان نشانی از بزرگی این ارجمندان در کلام اش نیست!

اصول گرایانی که  بعد از مناظره ی نخست نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا که در آن، دو طرف خود را با القابی زشت نواختند سخن از فروپاشی اخلاقی و فرهنگی آمریکا به میان آوردند، اکنون چه پاسخ قانع کننده ای نسبت به توهین آشکار عنابستانی به رئیس جمهوری ایران دارند؟ نمایندگان مجلس یازدهم که در فقدان مشارکتی قابل توجه به این نهاد راه یافته و از همان ابتدا علم مخالفت با دولت را برافراشتند خوب است متوجه باشند که دریافت کننده نخستین اخطار رهبر انقلاب به خاطر برخوردهای توهین آمیزشان با مهمانان دولتی شان بوده اند. همچنین ایشان که بدون توجه به نقش عواملی مانند عدم تصویب Fatf، کارشکنی دولت پنهان و موازی سازی نهادی در نارسایی و کاستی های موجود، تنها دولت را در همه معضلات مقصر می دانند و می خواهند مردم را شرمسار از انتخاب روحانی در سال ۹۶ تلقی کنند، فاش بگویند که خود در این چند ماه برای مردم چه کرده اند؟

همان هایی که با شتابزدگی هر روز طرحی غیرقابل اجرا را امضاء و به بایگانی شورای نگهبان می سپارند. نمایندگانی که بی توجه به شرایط خطیر کرونایی موجود، از هر فرصتی برای تجمع آفرینی مردم بی پناه روستاها به بهانه ی دیدار مستقیم و خدمت رسانی استفاده کرده و جان ها را در برابر این ویروس منحوس ارزان می کنند! آیا جز این است که این پروپاگاندای رسانه ای صرفا” به دلیل به گل نشستن کشتی مجلس به دنبال برخوردش با صخره های وعده های عوام پسندانه ای مانند ساده زیستی، تحول اقتصادی و بهبود معیشت ایرانیان صورت می گیرد؟! مجلسی که بسیار زود با بی تدبیری برخی نمایندگان اش به حواشی دنا پلاس، ودیعه مسکن، وام های میلیاردی، واکسن آنفلوآنزا و سفر به مشهد همراه با خانواده و با هزینه بیت المال دچار شد و امیدهای بسیاری را حتی در میان برخی از اصولگرایان صادق نقش بر آب ساخت!

اکنون اگر قرار باشد سبزواری ها به عنوان بیشترین رأی دهنده به روحانی در انتخابات ۹۶ کارنامه ی او را مورد نقد قرار دهند، قطعا” به مواردی همچون؛ همراهی او با قدرت به جای مردم، فراموشی وعده های انتخاباتی، حضور کمرنگ در جامعه،  عدم پایمردی بر مواضع و تداوم حضور بی ثمر در مسؤولیت فعلی را مطرح خواهند کرد، نه نوع لباس پوشیدن یا ماسک زدن را! همچنین اعتقاد داریم که در هنگامه ی تدوین و تنظیم بودجه ۱۴۰۰ کمترین زیان این سخنان توهین آمیز، عبارت از مهجور ماندن سهم سبزوار بزرگ در مقوله اعتبارات و عقب ماندن از احقاق حق خود به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان بعد از مشهد مقدس می باشد. اقدامی که می تواند موجب بیکاری و فقر بیشتر برای شهروندان این دیار شود.

انجمن اسلامی معلمان سبزوار در پایان همه مسؤولان شهرستان را به صبوری، پرهیز از حواشی و تلاش صادقانه برای اعتلای هر چه بیشتر ایران و سبزوار بزرگ دعوت می کند و معتقد است ایران امروز جز در سایه همدلی میان قوای سه گانه قادر نیست راه نیک فرجامی را  بپیماید!

بیش‌تر بخوانید: «ادبیات تند» عنابستانی علیه دولت را چقدر می‌توان جدی گرفت؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.