کد خبر : 27125
دیدگاه‌ها برای انجمن اسلامی معلمان سبزوار از مصوبه مربوط به دوچرخه‌سواری زنان انتقاد کرد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399 - 21:41
-

انجمن اسلامی معلمان سبزوار از مصوبه مربوط به دوچرخه‌سواری زنان انتقاد کرد

انجمن اسلامی معلمان سبزوار با انتشار بیانیه‌ای، از مصوبه‌ اخیر شورای فرهنگ عمومی این شهرستان درباره مخالفت با دوچرخه‌سواری زنان انتقاد کرد.

به گزارش سبزواریان، در بخشی از این بیانیه، به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در اردیبهشت سال ۹۸ اشاره شده که گفته دوچرخه‌سواری زنان به‌لحاظ قانونی منعی ندارد.

در ادامه این بیانیه و پس از اشاره به این موضوع آمده: همچنان عده‌ای در این شهر تلاش می‌کنند در آستانه روز دوچرخه‌سواری، برای محروم کردن حق نیمی از مردمان، گوی سبقت را از دیگر شهرهای کشور بربایند و اندک دلخوشی‌های کوچک دختران‌مان را بگیرند و کوهی از تنفر و عقده، عقده جنس دوم بودن، برایشان به یادگار بگذارند.

انجمن اسلامی معلمان سبزوار با تأکید بر «تقبیح هرگونه محدودیت و محرومیت برای اقشار خاصی از جامعه به هر بهانه» از «ارگان‌های فرهنگی سبزوار» خواسته «در راستای روشن‌سازی افکار عمومی صراحتاً موضعی که در آن جلسه اتخاذ کرده‌اند، را بیان کنند.»

در این خصوص، مشخصاً به اداره‌های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، دانشگاه حکیم سبزواری، شورای اسلامی شهر و البته شهردار سبزوار  اشاره شده است.

دو هفته گذشته، شورای فرهنگ عمومی سبزوار، مصوبه‌ای را مبنی بر نصب تابلوهای ممنوعیت دوچرخه‌سواری زنان در این شهر تصویب کرد که واکنش‌های بسیاری را در پی داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.