کد خبر : 28916
دیدگاه‌ها برای او حرفاش نیست! بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 19 تیر 1400 - 23:39
-

او حرفاش نیست!

علی ششتمدی ما سبزواری‌ها یک اصطلاح غیرقابل ترجمه داریم، به شکل که وقتی می‌خواهیم به کسی بگوییم «خیال خام نکند» و در فحوای صحبتمان «الآن مثل گذشته نیست» و البته چندین بُعد دیگر هم در منظورمان مخفی باشد، می‌گوییم: «او حرفاش نیست!»برای عنوانِ این مطلب، جامع‌ترین عبارتی که به ذهنم رسید همین «او حرفاش نیست»

علی ششتمدی

ما سبزواری‌ها یک اصطلاح غیرقابل ترجمه داریم، به شکل که وقتی می‌خواهیم به کسی بگوییم «خیال خام نکند» و در فحوای صحبتمان «الآن مثل گذشته نیست» و البته چندین بُعد دیگر هم در منظورمان مخفی باشد، می‌گوییم: «او حرفاش نیست!»
برای عنوانِ این مطلب، جامع‌ترین عبارتی که به ذهنم رسید همین «او حرفاش نیست» بود! خطاب این حرف هم کسانی هستند که این روزها لبریز از «شوقِ خدمت» به امید روزهای پاییز نشسته‌اند! کسانی که با توجه به یکپارچه شدنِ مجلس، شورا و دولت، منتظر هستند تا بر صندلی‌های مدیریتی بنشینند و روزهای لذت‌بخشِ «رئیس بودن» را تجربه کنند!
این تصور اما به نظر نمی‌رسد چیزی بیشتر از یک خیال خام باشد! چرا که در همۀ ابعاد، مدیران آینده، چالش‌های بسیار سختی پیش رو دارند و دیگر مثل قدیم، مدیریت و ریاست ادارات و نهادها، لذت ندارد! در واقع در ۶ شهرستان منطقۀ ما، چه آن‌ها که به‌واسطۀ شوراها به شهرداری‌ها، معاونت‌ها و دهیاری‌ها می‌روند و چه آن‌ها که به‌واسطۀ دولت و مجلس، به مدیریت ادارات شهرستان‌ها و بخش‌ها منصوب می‌شوند، قرار نیست خیلی روزگار خوشی داشته باشند!
این روزها از تریبون‌های رسمی، متناوباً می‌شنویم که «دیگر بهانه‌ای نیست»! زیرا تمام نهادهای انتخابی را ـ نیز ـ نیروهایی که خود را «انقلابی» می‌خوانند گرفته‌اند و دیگر نه روحانی و نه مجلس امید و نه شورا و شهردار اصلاح‌طلبی هست که بشود با چسب امپریالیسم و غرب‌گرایی و فلان و بهمان، تقصیرها را به آن‌ها بچسباند! دیگر خودشان هستند و خودشان!
غیرازاین، دیگر مثل دوره‌های قبل نیست که مردم «مطالبه‌گری» بلد نباشند! بلکه در بستر فضای مجازی، شکلی جدید از مطالبه‌گری و خبررسانی شکل‌گرفته که در مقابل کوچک‌ترین کنش‌های مسئولان واکنش نشان می‌دهد! چنان‌که در همین یک سال عمر مجلس انقلابی، بارها سوژه‌های وایرال‌شده‌ای برای فضای مجازی ایجاد شد. تصور کنید از این به بعد دولت و شوراها و شهرداری‌ها نیز کلی تولیدمحتوا برای این فضاها خواهند داشت! دیگر رسانه‌ها و خبرنگاران، بعد از آزادی‌هایی که این سال‌ها به دست آورده بودند، به دوران قبل برنخواهند گشت و مسئولان دائم زیر ذره‌بین نقد خواهند بود!
بااین‌همه چالش، این مدیران جدید، چه چیزی را تحویل می‌گیرند؟ کشوری با این اوضاع اقتصادی، کرونازده و بی‌واکسن و … (ننویسم که نگویند سیاه‌نمایی)! تحریم‌ها هم نعمت هستند و برجام هم خسارت محض بود و نمی‌شود سراغش رفت! شهرهایی با شهرداری‌های مقروض و ورشکسته! نظام اداری پیچیده و ناتوان! و مدیرانِ تازه‌ای که سال‌ها شعار داده‌اند و حالا با واقعیت‌ها روبرو می‌شوند!
بحران، مقابل است و دیگر با شعار هم نمی‌شود شکم کسی را سیر کرد یا رفاه را ارتقاء داد! پس باید رک به آن‌ها گفت: «او حرفاش نیست»! از این به بعد جای شعار و گله، باید مدیریت بحران کنید و پاسخ تمام مطالبات ما و مردم را بدهید! زیاد به شما خوش نخواهد گذشت!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.