کد خبر : 14868
دیدگاه‌ها برای بریز و بپاش تیم‌های ورزشی ثامن‌الحجج! بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مرداد 1397 - 8:02
-

بریز و بپاش تیم‌های ورزشی ثامن‌الحجج!

روزنامه شهروند: حتما در جریان جنجال روزهای اخیر تبلیغ غیرقانونی موسسه ثامن‌الحجج در تلویزیون توسط چهره‌های مشهور قرار دارید. حالا اما یک وجه جالب ماجرا که به فعالیت‌های ورزشی اختصاص می‌یابد، انگار مغفول مانده است. قصه از جایی شروع شد که ۵ ماه بعد از غیرقانونی اعلام شدن این موسسه در برنامه تحویل‌ سال ٩۴

روزنامه شهروند: حتما در جریان جنجال روزهای اخیر تبلیغ غیرقانونی موسسه ثامن‌الحجج در تلویزیون توسط چهره‌های مشهور قرار دارید. حالا اما یک وجه جالب ماجرا که به فعالیت‌های ورزشی اختصاص می‌یابد، انگار مغفول مانده است. قصه از جایی شروع شد که ۵ ماه بعد از غیرقانونی اعلام شدن این موسسه در برنامه تحویل‌ سال ٩۴ احسان علیخانی از میرعلی، مدیرعامل باشگاه فرهنگی-ورزشی ثامن‌الحجج تقدیر به عمل آورده؛ درحالی‌که چند نفر از ورزشکاران معروف هم در این برنامه حضور داشتند. درواقع ورود به بخش ورزش بهانه‌ای برای تبلیغ این موسسه بوده که در همین راستا در ادامه به بررسی هزینه‌های سرسام‌آور این موسسه در رشته‌های مختلف ورزشی پرداختیم.
هندبال؛ تیم‌ملی در اختیار ثامن‌الحجج
از اوایل دهه ٩٠ تیم هندبال ثامن‌الحجج به شکلی عجیب با دو نماینده در لیگ برتر شرکت کرد. یک تیم از مشهد و یک تیم هم از سبزوار، درحالی‌که مالک هر دو تیم هم یک موسسه بود. این سرمایه‌گذاری عجیب در لیگ برتر هندبال، به فدراسیون هم کشیده شد. طبق توافق کوزه گری، رئیس وقت فدراسیون هندبال رافائل سرمربی اسپانیایی ثامن‌الحجج همزمان سرمربی تیم‌ملی هم شد و ٩٠‌درصد بازیکنان تیم‌ملی در تیم سبزواری جمع شدند! این اتفاق که دو سال ادامه داشت، لیگ هندبال را کاملا یک‌طرفه کرده بود و صدای سایر تیم‌ها را درآورد. درنهایت به خاطر تغییر مدیریت فدراسیون، تیم‌های هندبال ثامن‌الحجج منحل شدند. سجاد استکی، الله کرم استکی و سایر ملی‌پوشان هندبال در این تیم حضور داشتند. محسن باباصفری، دروازه‌بان تیم‌ملی هندبال درباره آن دوران می‌گوید: «ثامن‌الحجج سطح قراردادها را در هندبال بالا برد و به ما سالیانه ٢٠٠‌میلیون می‌داد، اما وقتی ‌سال آخر قرارداد بستیم، به یک‌باره منحل شد!» در بخش هندبال بانوان هم ثامن‌الحجج سرمایه‌گذاری عظیمی داشت و دقیقا ماجرای تیم هندبال مردان در بخش زنان هم تقریبا تکرار شد.
کشتی؛ هت‌تریک با استفاده از خارجی‌ها
تیم کشتی ثامن‌الحجج هم چند سالی با سرمایه‌گذاری جدی وارد لیگ برتر شده است. این تیم با سرمربیگری محسن کاوه سه ‌سال متوالی با استفاده از کشتی‌گیران مطرح داخلی و خارجی قهرمان لیگ برتر کشتی آزاد بود. حسن رحیمی، فردین معصومی و حاجی‌مراد گاتسالوف (کشتی‌گیر مطرح روس) ازجمله نفرات مطرح این تیم بودند که قراردادهای مالی خوبی امضا می‌کردند.
پروژه ناکام در والیبال و بسکتبال
در رشته‌های والیبال و بسکتبال هم باشگاه ثامن‌الحجج در همان سال‌هایی که در کشتی و هندبال ورود کرده بود، سرمایه‌گذاری کرد، اما نتیجه مناسبی نگرفت. تیم والیبال ثامن‌الحجج با هدایت جبار قوچان‌نژاد نتوانست جزو تیم‌های برتر قرار بگیرد و در بسکتبال هم چنین روندی تکرار شد.
از فوتسال تا کاراته و تکواندو
اگر در بین سال‌های ٩٠ تا ٩٣ در رشته‌های مختلف جست‌وجو کنید، حتما به نام ثامن‌الحجج برمی‌خورید. با این‌که در برخی از رشته‌ها مثل فوتسال، کاراته و تکواندو هیچ وقت این باشگاه نماینده قدرتمندی در سطح اول لیگ نداشته، اما در رده‌های سنی مختلف و لیگ‌های دسته پایین‌تر نمایندگانی را در مسابقات شرکت داده و درواقع با ناکامی از ادامه کار دلسرد شده است. حدود سه ‌سال این اتفاق در خیلی از رشته‌ها رخ داده؛ حالا در برخی موارد مثل کشتی و هندبال سرمایه‌گذاری عظیم‌تر بوده و تیم‌ها به قهرمانی رسیدند و در برخی هم مثل والیبال و بسکتبال ناکام شدند. نکته جالب عمر کوتاه تیم‌های ثامن‌الحجج در تمامی رشته‌ها بوده که به صورت کاملا سلیقه‌ای و غیرحرفه‌ای در ٢، ٣ دوره حاضر شدند و بعد از هزینه‌های نجومی میدان را خالی کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.