کد خبر : 20891
دیدگاه‌ها برای به عمل کار برآید … بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 15 تیر 1398 - 19:06
-

به عمل کار برآید …

مهدی مقصودی در مطلب منتشرشده در یکی از کانال‌های خبری سبزوار با عنوان «شهدا با هم فرق ندارند…» اتهامات و نیز دروغ‌هایی به «ستاره شرق» نسبت داده شده بود که لازم دانستم جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی را ارائه نمایم: ادعای اصلی نویسنده در این یادداشت، عدم توجه به شهید بهرآبادی در ویژه‌نامۀ «ستاره شرق»

مهدی مقصودی

در مطلب منتشرشده در یکی از کانال‌های خبری سبزوار با عنوان «شهدا با هم فرق ندارند…» اتهامات و نیز دروغ‌هایی به «ستاره شرق» نسبت داده شده بود که لازم دانستم جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی را ارائه نمایم:

  1. ادعای اصلی نویسنده در این یادداشت، عدم توجه به شهید بهرآبادی در ویژه‌نامۀ «ستاره شرق» است؛ هرچند که معتقدم این موضوع، نه اعتقادی، بلکه بهانه‌ای است برای تخریب؛ ولی در مقام دفاع از خود و دوستان پرتلاشم در ستاره شرق باید عرض کنم: بیش از یک ماه پیش، در رسانه‌های سبزوار، خبر تفحص پیکر شهید پروانه منتشر شد؛ همکاران و دوستان من در «ستاره شرق» بدون هیچ‌گونه سفارش و درخواستی و به‌صورت کاملاً خودجوش تصمیم به تهیه و انتشار ویژه‌نامه‌ای برای آن شهید بزرگوار گرفتند.

با توجه به اینکه رویکرد ستاره شرق از همان ابتدا، عدم درج و چاپ مطالب کپی بوده ـ و تاکنون هم این ادعا را داریم که حتی یک مطلب کپی کار نکرده‌ایم ـ یک ماه، فرصت مغتنم و خوبی بود جهت آماده کردن مطالب کاملاً تولیدی به‌ منظور چاپ در ویژه‌نامه؛ درحالی‌که بحث تفحص پیکر شهید بهرآبادی کمتر از ده روز پیش از مراسم مطرح شده و فرصت تهیه مطلب برای ما که با نیروی انسانی محدود مشغول به فعالیت هستیم فراهم نشد.ازطرف دیگر با توجه به اینکه در رویکرد جدید ستاره شرق، بعد از تبدیل‌ شدن به ماه‌نامه، صفحه ایثار و شهادت با قلم خانم علی‌اکبری راه‌اندازی شده است، هماهنگی لازم با ایشان جهت تهیۀ گزارشی در شمارۀ آتی نشریه انجام گرفت.همچنین، بدون شک و ذره‌ای تردید همۀ شهدا برای ما عزیز هستند و انشاالله در پیشگاه الهی مساوی و برابرند؛ ولی یک فرد مبتدی عرصۀ رسانه این را می‌فهمد که تهیۀ مطلب برای کسی که فرماندۀ گردان بوده است به‌ مراتب گسترده‌تر و بیشتر است تا عزیزی که رزمنده است و این هیچ ارتباطی به سطح فضیلت یا درجه انسانی و الهی کسی ندارد و اصلاً ما مسئول چنین چیزی نیستیم که دنبال مقایسه باشیم. دلیل این موضوع که در مورد بعضی شهدا، محتوا و متن بیشتری تولید می‌شود؛ برمی‌گردد به طیف گستردۀ ارتباطاتی که یک فرمانده با افراد مختلف دارد. قطعاً در مراتب بالاتر نیز تهیۀ مطلب برای یک فرماندۀ لشکر راحت‌تر از یک فرماندۀ گردان است. ولی اینکه ما از یکسری مقدمات ظاهراً درست ولی عملاً اشتباه و سست بخواهیم نتایج غلط و دلبخواه بگیریم، امری است مذموم!

۲. در متن یادداشت به «حمایت مالی شهرداری و حمایت مالی برگزارکنندگان مراسم» از ویژه‌نامه شهید پروانه اشاره شده است. همان‌طور که در مطالب فوق گفتم: تهیۀ این ویژه‌نامه، کاری جمعی و گروهی بود که توسط هیئت تحریریه «ستاره شرق» و همچنین دو یادداشت از صاحب‌نظران و کسانیکه احساس می‌کردیم می‌توانند به ما کمک کنند دریافت کردیم، بدون اینکه کسی به ما سفارش ویژه‌نامه را بدهد و بدون اینکه از حمایت مالی برگزارکنندگان مراسم و نیز حمایت مالی شهرداری سبزوار برخوردار باشیم! البته گویا نویسندۀ یادداشت، تبلیغ پشت جلد نشریه که متعلق به شهرداری سبزوار است را دلیل بر حمایت شهرداری از این ویژه‌نامه دانسته؛ این در حالی است که گرفتن تبلیغات از ادارات دولتی و به‌خصوص از شهرداری در مطبوعات کاغذی سبزوار و کشور، امری مرسوم است و تقریباً هیچ نشریه‌ای در سبزوار نمی‌تواند ادعا کند که در یک یا دوسال اخیر از شهرداری سبزوار تبلیغاتی نگرفته است. به‌عنوان‌مثال نشریه «هزاردستان» تقریباً در اکثر شماره‌های دو سال اخیر خود از تبلیغات شهرداری سبزوار استفاده نموده است و حتی در یکی از شماره‌های خود که ویژه‌نامه‌ای است متعلق به «دفتر ارتباطات مردمی آقای مقصودی» نمایندۀ مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، حین ارائۀ گزارش کار آقای نماینده، در صفحۀ اول خود از تبلیغات شهرداری استفاده نموده بود؛ به‌عبارت‌دیگر: ارائۀ گزارش عملکرد نمایندۀ مجلس با درج تبلیغات شهرداری در صفحه اول! (این بماند که برای این نماینده، چند ویژه‌نامه دیگر نیز منتشر کرده است!)

حال همین تخلف‌کنندگان و سوءاستفاده‌کنندگان از قلم، ما را متهم به سوءاستفاده از «پول بیت‌المال» می‌نمایند! قضاوت با خوانندگان و مخاطبان گرامی.

۳. و اما یک سؤال از منتشرکنندۀ مطلب: شما که خود در فضای مجازی و نیز مکتوب، ابزارهای لازم جهت انتشار مطلب را داشتید، چقدر در راستای بزرگداشت این دو شهید تولید مطلب کردید؟ کار کردن و تهیه و تولید مطلب، کاری اساساً سخت و پرهزینه است و راحت‌ترین کار، نشستن پای سیستم و کپی کردن و اضافه کردن آدرس کانال خود و فوروارد مطالب است. توقعمان را از شما کمتر می‌کنیم: چقدر مطلب کپی در کانال و صفحۀ مجازی‌تان دربارۀ شهید بهرآبادی منتشر کردید که امروز به دیگران خرده می‌گیرید که چرا بین شهدا فرق گذاشته‌اند؟ اگر قلمتان از باب امر به معروف بوده است، اولین شرط آن، عمل خودتان است. رطب‌خورده منع رطب نمی‌کند!

۴. یادداشت، بدون ذکر نام نویسنده منتشر شده است! عدم درج نام نویسنده معنی‌اش این است که نویسنده به آنچه می‌نویسد اعتقاد ندارد و یا اینکه جرئت و جسارت دفاع از آنچه می‌نویسند را ندارد!

۵. با توجه به اینکه در این یادداشت «استفاده از بیت‌المال» به «ستاره شرق» منتسب شده است، رفتاری است که در شرع و قانون ما «افترا» تلقی می‌شود و به همۀ مجموعۀ فعالان ستارۀ شرق توهین می‌کند. امیدوارم قلم، گفتار و رفتار ما به‌گونه‌ای نباشد که در آخرت شرمندۀ شهدا گردیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.