کد خبر : 25399
دیدگاه‌ها برای توسعه صنعت گردشگری سبزوار نیاز به همکاری فرابخشی دارد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 بهمن 1398 - 16:33
-

توسعه صنعت گردشگری سبزوار نیاز به همکاری فرابخشی دارد

ایرنا فرماندار ویژه سبزوار گفت: این شهرستان آثار تاریخی و فرهنگی شاخصی دارد که توسعه صنعت گردشگری آن نیازمند همکاری فرابخشی است. احمد برادران در کارگروه ستاد هماهنگی سفر شهرستان سبزوار افزود: برنامه‌ریزی برای ارتقای ساختارهای گردشگری و جذب مسافران به‌تنهایی بر عهده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیست. وی ادامه داد: تبدیل شهرستان سبزوار

ایرنا

فرماندار ویژه سبزوار گفت: این شهرستان آثار تاریخی و فرهنگی شاخصی دارد که توسعه صنعت گردشگری آن نیازمند همکاری فرابخشی است.

احمد برادران در کارگروه ستاد هماهنگی سفر شهرستان سبزوار افزود: برنامه‌ریزی برای ارتقای ساختارهای گردشگری و جذب مسافران به‌تنهایی بر عهده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیست.

وی ادامه داد: تبدیل شهرستان سبزوار از معبر و گذر گردشگران به مقصد گردشگری نیازمند همکاری و توجه دستگاه‌های مختلف است، از طرفی در ورودی شهر که به‌نوعی ویترین گردشگری است توسعه زیرساخت‌ها احساس می‌شود.

وی گفت: سبزوار در مسیر شاهراه ارتباطی قرار دارد و سالانه میلیون‌ها مسافر و زائر مشهدالرضا (ع) از مسیر این شهر تاریخی عبور می‌کنند که با جذب گردشگران بیشتر صنایع‌دستی و اشتغال در این شهرستان رونق می‌یابد.

فرماندار سبزوار افزود: وجود خانه‌های تاریخی، کاروانسراها و آرامگاه مفاخری چون حکیم سبزواری، کاشفی، بیهقی و  حمید سبزواری و مساجد تاریخی برخی از مکان‌های تاریخی و فرهنگی این شهرستان برای گردشگران است.

سبزوار از شهرهای تاریخی و بزرگ خراسان رضوی در غرب این استان است که با ۹۵۰ اثر تاریخی و فرهنگی، ۶ موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و ۱۵ نوع صنایع‌دستی و سنتی، ظرفیت قابل‌توجهی در عرصه گردشگری دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.