دیدگاه‌ها برای جنجال تازه نماینده سبزوار؛ آیا تغییر موضع عنابستانی صحت دارد؟ بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 آبان 1399 - 8:32
-

جنجال تازه نماینده سبزوار؛ آیا تغییر موضع عنابستانی صحت دارد؟

بازنشر توییت علی‌‌اصغر عنابستانی درباره انتقاد رهبری از توهین به مسئولان کشور، به‌لحاظ زمانی به‌گونه‌ای انجام شد که بسیاری از مخاطبان را دچار سردرگمی کرد و تصور غالب این بود که نماینده سبزوار بعد از جنجال‌های رسانه‌ای بر سر مصاحبه‌اش، «تغییر موضع» داده. آیا او واقعاً موضعش را تغییر داد؟ اصل ماجرا چه بود؟

برگرفته از خانه ملت

سبزواریان، موسی‌الرضا وثوق:

بازنشر توییت علی‌‌اصغر عنابستانی درباره انتقاد رهبری از توهین به مسئولان کشور، به‌لحاظ زمانی به‌گونه‌ای انجام شد که بسیاری از مخاطبان را دچار سردرگمی کرد و تصور غالب این بود که نماینده سبزوار بعد از جنجال‌های رسانه‌ای بر سر مصاحبه‌اش، «تغییر موضع» داده. آیا او واقعاً موضعش را تغییر داد؟ اصل ماجرا چه بود؟

جریان از چه قرار بود؟

سوم آبان، ساعت ۱۶:۳۰، کمی بعد از سخنرانی رهبری: علی‌‌اصغر عنابستانی این بخش از سخنرانی‌ که «باید حرمت رؤسای سه قوه و مسئولان … حفظ شود» را منتشر و اضافه می‌کند: «رهبر عزیز، سمعاً و طاعتا، امیدواریم حسن روحانی هم حرمت جایگاهی که دارد و حمایتی که رهبری از این جایگاه کرده و مجلس و مردم را حفظ کند.»

چهارم آبان، صبح: مصاحبه‌ای از آقای عنابستانی منتشر می‌شود که در آن، نظر او درباره سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پرسیده می‌شود. در آن مصاحبه، او اولاً می‌گوید توییت چندهفته پیشش خطاب به حسن روحانی توهین نبوده، ثانیاً می‌گوید: «قطعاّ توهین به رئیس‌جمهور بد است اما روحانی نازک نارنجی شده است! رهبری که مصداق برای این توهین ها تعیین نکرده‌اند.»

بیش‌تر بخوانید: عنابستانی: رهبری مصداق برای توهین‌ها تعیین نکرده‌اند
واکنش‌ها به موضع‌گیری عنابستانی درباره انتقاد رهبری از توهین به روحانی

چهارم آبان، صبح تا بعدازظهر: موضع‌گیری نماینده سبزوار درباره سخنان مقام معظم رهبری در رسانه‌های ملی و محلی به‌طور گسترده منعکس می‌شود. این مصاحبه در شماری از رسانه‌ها با مواضع انتقادی پوشش داده می‌شود و چهره‌هایی کشوری از اصحاب رسانه و کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به آن واکنش انتقادی نشان می‌دهند.

چهارم آبان، ساعت ۱۸، چندساعت بعد از انتشار مصاحبه جنجالی و یک روز بعد از انتشار توییتی با کلیدواژه «سمعاً و طاعتا»: دفتر عنابستانی، توییتی را که او، ساعت ۴ بعدازظهر روز گذشته منتشر کرده بود (سمعاً و طاعتا) را در کانال تلگرامی‌اش منتشر می‌کند.

مشکل کجا بود؟

دفتر آقای عنابستانی، به هر دلیلی، ترجیح داده توییتی را که بیش از ۲۴ ساعت قبل منتشر شده را، چندساعت بعد از مصاحبه‌ای که به‌طور گسترده با انتقاد روبرو شده در کانال تلگرامی‌اش بازنشر کند؛ نباید از یاد برد که تلگرام، معمولاً اولین شبکه اجتماعی‌ای است که بسیاری از کاربران ایرانی اینترنت، قبل از هرچیز، اطلاعات و اخبار مورد نظرشان را از آن دریافت می‌کنند.
این اقدام دفتر نماینده سبزوار، همان چیزی است که بسیاری از مخاطبان و حتی رسانه‌ها را به اشتباه انداخته و این تصور را به‌وجود آورده که عنابستانی موضعش را تغییر داده یا دست‌کم موضع جدیدی اتخاذ کرده است. در حالی‌که نه تنها توییت او به‌تازگی منتشر نمی‌شد، بلکه اصولاً یک روز قبل از آن مصاحبه جنجالی منتشر شده بود و طبیعتاً واکنشی در قبال انتقادها به مصاحبه‌اش نبود.

هدف چه بود؟

طبیعتاً با قطعیت نمی‌توان گفت نقل اشتباه موضع‌گیری نماینده سبزوار در این باره، مسئولان رسانه‌ای دفتر او را خشنود یا ناخشنود کرده است. این اقدام، چه حرکتی بوده باشد از سر هوشمندی که با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی انجام شده باشد، و چه فقط سهل‌انگاری مسئولان بخش فضای مجازی دفتر آقای عنابستانی را نشان دهد، یک چیز در این میان قطعی است؛ برداشت اولیه مخاطبان که در همان ابتدا در ذهن بسیاری از آن‌ها نشست، یک «خطای رسانه‌ای» مؤثر در ارتباط با علی‌اصغر عنابستانی میان کسانی‌که اخبار او را دنبال می‌کنند پدید آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.