کد خبر : 32010
دیدگاه‌ها برای رئیس دادگستری: استخرهای کشاورزی شهرستان جوین ایمن‌سازی شود بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 - 19:29
-

رئیس دادگستری: استخرهای کشاورزی شهرستان جوین ایمن‌سازی شود

رئیس دادگستری شهرستان جوین گفت: طبق گزارش‌های ارائه شده، بیش از ۲۰۰ استخر کشاورزی در شهرستان جوین شناسایی شده است که مالکان آن‌ها باید این استخرها را ایمن سازی کنند.

رضا سیدآبادی شامگاه شنبه با اشاره به برگزاری جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان جوین افزود: به این منظور کارگروهی تشکیل و هفت مصوبه ثبت شد که به زودی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به غرق شدن ۱۰ نفر از هموطنان در استخرهای کشاورزی استان خراسان رضوی ادامه داد: شهرستان جوین در حوزه کشاورزی فعال است و در آبیاری تحت فشار پیشرو است که این امر می‌طلبد تا برای پیشگیری از وقوع جرم در این حوزه فعالیت‌های اساسی صورت گیرد.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان جوین خاطرنشان کرد: مالکان استخرهای کشاورزی تمام همکاری را با کارگروه تشکیل شده داشته باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به فصل گرما، خانواده‌ها مواظب فرزندان خود باشند و از شنا در استخر کشاورزی به شدت پرهیز کنند.

طبق آیین‌نامه ایمنی مخازن آب و استخرها، فنس کشی، تهیه و استقرار پله پلاستیکی، جلیقه نجات و تیوب نجات از جمله نکات ایمنی است که در هر استخر باید وجود داشته باشد.

همچنین کشیدن سیم خاردار بالای استخر، طناب‌کشی روی استخر، نصب تابلوی هشدار در چهار طرف استخر نیز از دیگر نکات ایمنی است که مالکان و بهره‌برداران باید انجام دهند.

هفته گذشته در ۲ حادثه مشابه ۱۰ نفر از هموطنان به دلیل ورود به استخرهای کشاورزی جان خود را از دست دادند؛ روز سه شنبه پنج کودک و نوجوان هشت تا ۲۲ ساله با ورود به استخر کشاورزی در روستای “عبدل آباد” شهرستان خوشاب غرق شدند.

همچنین ۲ روز بعد پنج نفر از شهروندان تایباد روز پنجشنبه در یک استخر کشاورزی در فاصله ۲۰ کیلومتری این شهر جان خود را از دست دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.