کد خبر : 19910
دیدگاه‌ها برای رفع تصرف ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی سبزوار در سال ۹۷ بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 21 اردیبهشت 1398 - 18:20
-

رفع تصرف ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی سبزوار در سال ۹۷

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی معاون مدیرکل و رییس اداره راه و شهرسازی سبزوار از رفع تصرف از حدود ۱۹۷.۶ هکتار از اراضی ملی شهرستان سبزوار در سال ۹۷ خبر داد. علی اصغر استیری با اعلام این خبر گفت: در راستای صیانت و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و توجه ویژه به دفاع

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
معاون مدیرکل و رییس اداره راه و شهرسازی سبزوار از رفع تصرف از حدود ۱۹۷.۶ هکتار از اراضی ملی شهرستان سبزوار در سال ۹۷ خبر داد.

علی اصغر استیری با اعلام این خبر گفت: در راستای صیانت و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و توجه ویژه به دفاع موثر در پرونده های حقوقی و کیفری مربوطه و پیگیری در جهت صدور اجراییه و رفع تصرفات از این اراضی از تیرماه سا ل گذشته تا کنون حدود یکصد رای در حوزه صیانت از اراضی ملی به نفع این اداره صادر شده که نتیجه آن ابقا و مصون ماندن حدود ۱۹۷.۶ هکتار از اراضی ملی این شهرستان به ارزش حدود سیصد میلیارد تومان بوده است.

رییس اداره راه و شهرسازی سبزوار در ادامه در خصوص اقدامات انجام گرفته در حوزه پیشگیری از وقوع جرم گفت: همچنین به جهت کوتاه کردن دست زمین خواران و گرفتن هر گونه بهانه از آنان برای ۱۶ هکتار از اراضی ملی و دولتی سند تک برگ اخذ و ۷۰ مورد نیز درخواست سند صورت گرفته است.

وی به حمایت دستگاه قضایی در برخورد با زمین خواران اشاره کرد و گفت: همچنین رفع تصرف فوری از ۳۳ هزار مترمربع از اراضی ملی، موجب جلوگیری از افزایش پرونده های ورودی به دستگاه قضا و اطاله دادرسی شده است.

استیری تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه میتوان به ایجاد دبیرخانه ای در اداره راه و شهرسازی جهت اجرای طرح شمیم با هدف ثبت اسناد با هدف ساماندهی و یکپارچه سازی اراضی ملی و دولتی محدوده و حریم شهر نام برد که گامی مثبت در زمینه صیانت از اراضی ملی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.