کد خبر : 28316
دیدگاه‌ها برای روایت‌های رئیس اداره ورزش سبزوار: مدیری که می‌گوید «تابع قانون» است بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 آبان 1399 - 20:41
-

روایت‌های رئیس اداره ورزش سبزوار: مدیری که می‌گوید «تابع قانون» است

مصاحبه سبزواریان با مجید نصرالله‌زاده درباره رویدادهای اخیر ورزشی سبزوار

چند روزی بود یکی از سوژه‌هایی که در سرخط اخبار محلی‌مان جا می‌گرفت، اداره ورزش و جوانان سبزوار و تازه‌ها، حول محور این اداره و حوزه تحت مدیریتش بود. از استعفای هیئت ورزش‌های همگانی که بار دیگر، انتقادها از عملکرد این اداره را پیش کشید، تا تعطیلی باشگاه‌های ورزشی و مخالفت‌ها و تخطی‌ از این مصوبه.

در همین بازه زمانی، مجید نصرالله‌زاده، رئیس اداره ورزش و جوانان سبزوار، با پایگاه خبری تحلیلی سبزواریان به گفت‌وگو نشست.

مجید نصرالله‌زاده، رئیس اداره ورزش و جوانان سبزوار

استعفاهای اخیر: «داستان جمع شده است»

مصاحبه، از ماجرای هیئت‌های ورزشی و استعفاها شروع شد؛ رئیس اداره در اولین پاسخش به خبرنگار سبزواریان در این مورد گفت: «این بحث را خدمت شما گفته‌ایم؛ شما هم منتشر کرده‌اید و فکر می‌کنم پرداختن بیش‌تر به این بحث، تبدیل به بحث دیگری خواهد شد.»

مجید نصرالله‌زاده به اطلاعاتی که در این باره، چندی پیش به خبرگزاری ایرنا داده بود اشاره کرد و ترجیح داد بیش‌تر از این به موضوع استعفاها وارد نشود: «فکر می‌کنم این داستان جمع شده است.»

داستانی که نصرالله‌زاده می‌گفت «جمع شده» از این قرار بود؛ همه‌چیز از انتشار این خبر در رسانه‌های محلی آغاز شد: رئیس هیئت ورزش‌های همگانی سبزوار به‌علت آن‌چه «ناهمخوانی میان روحیه جهادی خود با سیاست‌های اداره ورزش» می‌خواند استعفا کرد و به‌دنبال او، ۲۷ مسئول دیگر این کمیته هم استعفا دادند.

قدرت‌الله خوشدل، رئیس مستعفی هیئت در جلسه معرفی سرپرست جدید هم حاضر نشد؛ اقدامی که به نظر می‌رسید اعتراضی دیگر است به اداره ورزش و جوانان. رئیس این اداره اما در آن مقطع، روایت دیگری داشت؛ نصرالله‌زاده به ایرنا گفت علت استعفا، «مسائل شخصی» بوده است. او در یک نوبت دیگر هم اعلام کرد که استعفای دسته‌جمعی مسئولان کمیته‌های هیئت ورزش‌های همگانی صحت ندارد.

این مقام مسئول حتی گفت که برخی از کسانی‌که گفته می‌شود استعفا داده‌اند به آن اداره اطلاع داده‌اند که امضای پای استعفا، متعلق به آن‌ها نیست! با این حال، او ترجیح داد اظهارات او در این باره، در همین حد باقی بماند و در این مصاحبه، به بیان همین چند جمله در این مورد، بسنده کند.

اداره ورزش «تابع قانون است»

موضوع بعدی که به‌دنبال استعفای هیئت ورزش‌های همگانی مطرح شد، استعفای قبل از آن بود؛ هیئت دوچرخه‌سواری.

مجید نصرالله‌زاده، این رویداد را چنین روایت کرد: «اعضای آن هیئت، بر مبنای مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، موضعی گرفتند؛ علیرغم آن‌که شورای امر به معروف اداره و شهرستان، هم به آن‌ها تذکر دادند، هم از آن‌ها دعوت به همکاری کردند؛ اما متأسفانه، این هیئت، نسبت به این امر، دسته‌جمعی استعفا داد.»

رئیس اداره ورزش و جوانان سبزوار در این باره تأکید کرد که این اداره «تابع قوانین» است و تصریح کرد: «الزاماً فعالیت خانم‌ها از آقایان جدا است؛ ادارات دولتی، مکلف به رعایت قوانین هستند.»

باشگاه‌های ورزشی و محدودیت‌های کرونایی

اما از هیئت‌های ورزشی و جنجال‌هایشان که بگذریم، مسئله روز، تعطیلی و محدودیت‌‌هایی بود که بر مکان‌های ورزشی از جمله باشگاه‌ها اعمال می‌شد.

رئیس اداره ورزش گفت چهار باشگاه ورزشی در سبزوار پلمپ شده و ۸ باشگاه، تذکر کتبی گرفته‌اند

هنگامی‌که این مصاحبه انجام می‌گرفت (یکشنبه، ۲۵ آبان)، مقرر شده بود باشگاه‌ها فقط تا ساعت ۱۸ فعالیت کنند و بعد از آن، نسبت به تعطیلی، اقدام کنند؛ ضابطه‌ای که در کنار تخطی بسیاری دیگر از گروه‌های صنفی، شماری از باشگاه‌های ورزشی هم به آن اعتنایی نکردند.

موضوع البته تنها به همین هفته مربوط نمی‌شد؛ قصه پذیرش افراد، پشت درهای بسته باشگاه‌ها، سر درازی داشت؛ آن‌قدر دراز، که در همه‌گیری موج اول کرونا در سبزوار، طی چند نوبت، موضوع در محافل رسمی مطرح شد؛ آن هم از زبان عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان که در آن زمان، احمد برادران (فرماندار ویژه سبزوار) بود.

حالا، رئیس اداره ورزش در پاسخ به این سؤال که «اداره ورزش در مقابل تخلفات باشگاه‌های ورزشی چه می‌کند؟»، بار دیگر گفت که این اداره، تابع قانون است و افزود: «ما هم بازرسی‌های مشترک متشکل از بازرسان مرکز بهداشت، اداره اماکن و اداره ورزش و جوانان داریم و هم بازرسی به صورت واحد.»

به گفته او: «اگر باشگاهی باز بوده، تذکرات لازم به آن‌ها داده شده.»

او البته در پاسخ به این سؤال خبرنگار سبزواریان که «تا کنون، تعداد باشگاه‌هایی که با آن‌ها برخورد شده چقدر بوده؟» گفت که تعداد دقیق تذکرها را به خاطر ندارد و آمارش از پلمپ‌ها نیز غیررسمی است اما به‌طور غیررسمی، این‌گونه گفت: «به بیش از ۸ باشگاه تذکر کتبی داده شده و ۴ باشگاه پلمپ شده‌اند.»

او تأکید کرد که این تعدادی بوده که تا دو هفته پیش از آن مطلع بوده و گفت: «الآن احتمالاً بیش‌تر شده است.» به گفته این مسئول، سبزوار، حدود ۸۰ باشگاه ورزشی دارد.

آماری که نصرالله‌زاده از تذکر کتبی به باشگاه‌ها می‌داد (۸ مورد)، به گفته خودش، مقطع وضع اولین محدودیت‌‌ها در سبزوار تا همین روزها را در بر می‌گرفت. او البته گفت که جدیداً مرکزه بهداشت به باشگاه‌ها «تذکر شفاهی» می‌دهد.

مشکلات اقتصادی، ۱۲ باشگاه را به تعطیلی کشانده

مجید نصرالله‌زاده به مشکلاتی که کرونا برای متصدیان باشگاه‌های ورزشی ایجاد کرده هم اشاره‌ای کرد: «فشارهای اقتصادی باعث شد ۱۲ باشگاه نتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.»

رئیس اداره ورزش و جوانان سبزوار در پایان مصاحبه با سبزواریان، از هندبال این شهرستان که مدتی است تلاش می‌کند جانی دوباره بگیرد هم خبر تازه‌ای داد: «با توجه به این‌که ما اسپانسر برای حضور تیم هندبال‌مان در لیگ‌های کشور نداریم، علیرغم همه تنگناها، هماهنگی‌هایی انجام داده‌ایم تا تیم هیئت هندبال سبزوار در لیگ دسته‌یک باشگاه‌های هندبال کشور حاضر شود.»

او گفت که در این روند، به پروتکل‌های بهداشتی هم توجه خواهد شد: «همه بازیکنان‌مان باید اول تست کرونا دهند و در صورتی که کرونا نداشته باشند با رعایت پروتکل‌ها به تمرین می‌پردازند.»

نصرالله‌زاده از هیئت هندبال سبزوار هم تشکر کرد.

مجید نصرالله‌زاده گفت که تلاش شده تیم هیئت هندبال سبزوار در لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور شرکت کند

نزدیک به ۹ ماه پیش بود؛ هندبال سبزوار، شهری که آن را مهد این ورزش در کشور می‌شناختند، نتوانست بیش‌تر در برابر مشکلات اقتصادی دوام بیاورد؛ به این ترتیب، تیم «سربداران سبزوار»، واگذار شد و نامش هم به «اشتادسازه مشهد» تغییر یافت؛ با این‌حال، گزارش‌ها حکایت از آن دارند که در مشهد هم مشکلات مالی این تیم مرتفع نشده و کماکان باقی است.

در این حال، چندی پیش، هیئت هندبال سبزوار، هیئت‌رئیسه‌ای جدید تشکیل داد؛ این تیم، تلاش می‌کند جایگاه خود را ارتقا دهد و شاید، حضور این تیم در لیگ دسته‌یک باشگاه‌های کشور، هندبال را به سبزوار و به سبزواری‌ها برگرداند.EDIT

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.