کد خبر : 8547
دیدگاه‌ها برای سازمان پارک ها به سمت کاشت گیاهان مقاوم به خشکی می رود بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 خرداد 1394 - 19:04
-

سازمان پارک ها به سمت کاشت گیاهان مقاوم به خشکی می رود

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سبزوار گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی و کمبود آب به سمت کاشت گونه های گیاهی مقاوم به خشکی حرکت خواهیم کرد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسین بیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان نیازمندی چمن ها به آب، افزود: چمن ها برای ادامه

hosein-bidiمدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سبزوار گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی و کمبود آب به سمت کاشت گونه های گیاهی مقاوم به خشکی حرکت خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسین بیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان نیازمندی چمن ها به آب، افزود: چمن ها برای ادامه زندگی، سرسبزی و شاداب بودن به آبیاری مبرم نیاز دارند اگرچه برخی از چمن ها همانند چایر، زوبیشیا، فتان قرمز و… بیش از سایر چمن ها به خشکی مقاومت نشان می دهند اما در نهایت این گیاه گونه ای است نیازمند آب و رطوبت.

وی ادامه داد: چمن های کشت شده در فضای سبز عموما از بذرهایی انتخاب می شوند که با شرایط آب و هوایی آن منطقه سازگار باشد، در سبزوار با توجه به کمبود آب و نیاز آبی چمن ها، رویکرد سازمان فضای سبز در سال جاری به سمت کاهش کشت این گونه گیاهی است.

بیدی اظهار داشت: در تلاش هستیم بنا به ضرورت زین پس در میادین و آیلندها چمن کشت و به جای آن گل و گیاه بکاریم.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سبزوار گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته شیفت کاری شبانه را زمان آبیاری چمن ها و گیاهان را در دستور کار قرار داده ایم چراکه به دلیل تبخیر آب در ساعات گرم روز این اقدام توصیه نمی شود و بهتر است که آبیاری در اوایل صبح یا اواخر روز انجام شود.

بیدی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر ایجاد غرفه های گل و گیاه در سطح محلات سبزوار نیز گفت: تدوین آیین نامه و ضوابط تجاری سازی پارک ها به شورای اسلامی شهر برای تصویب ارائه شده که در آن کاربری های مختلف پارک ها مانند ایجاد و راه اندازی غرفه های مطبوعات، گل و گیاه، مواد غذایی و… لحاظ شده است.

وی گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان سبزواری این مهم قطعا در دستور کار سازمان به منظور توزیع عادلانه خدمات فرهنگی و رفاهی پارک ها در سطح شهر است.

وی از توسعه فضای سبز شهری سبزوار نیز در سال جاری خبر داد و گفت: با اتمام عملیات عمرانی پارک محله ها در نقاط مختلف شهری تا پایان ۶ ماهه نخست سال قطعا در نیمه دوم شاهد افزایش توسعه فضای سبز شهری در سبزوار خواهیم بود که در گزارش های بعدی این افزایش به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.