کد خبر : 18318
دیدگاه‌ها برای سبحانی‌فر: با استانی شدن انتخابات نخبه‌کشی آغاز می‌شود بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 دی 1397 - 10:54
-

سبحانی‌فر: با استانی شدن انتخابات نخبه‌کشی آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: با استانی شدن انتخابات نخبه‌کشی آغاز و کسانی به مجلس راه پیدا می کنند که صاحبان پول و قدرت هستند. رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، امروز(چهارشنبه ۱۹ دی) در صحن علنی پارلمان در مخالفت با کلیات طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون

خبرگزاری تسنیم
نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: با استانی شدن انتخابات نخبه‌کشی آغاز و کسانی به مجلس راه پیدا می کنند که صاحبان پول و قدرت هستند.

رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، امروز(چهارشنبه ۱۹ دی) در صحن علنی پارلمان در مخالفت با کلیات طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره استانی شدن انتخابات‌گفت: این طرح در دوره های مختلف مجلس مطرح اما رد شده است، در واقع تا زمانی که سازوکار پاسخگویی به مردم توسط مرجع مشخص شفاف و روشن نشود و احزاب پاسخگو نباشند نمی‌توان چنین تغییری را در قانون ایجاد کرد.

وی افزود: وقت عمده نمایندگان برای پاسخگویی به مردم صرف می‌شود اما با استانی شدن نمایندگان دیگر پاسخگو نخواهند بود. براساس سیاست‌های ابلاغی رهبری نیز نمایندگان شوراهای محلی و مجلس باید به نوعی انتخاب شوند که از حداکثر شناخت از مردم برخوردار باشند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه استانی شدن انتخابات سبب قطع حلقه ارتباطی با مردم می‌شود، همچنین نخبه‌کشی آغاز و کسانی به مجلس راه پیدا می‌کنند که صاحبان پول و قدرت هستند، تصریح کرد: از سوی دیگر انسجام و وحدت از بین می رود و اختلافات قومی و مذهبی افزایش می‌یابد.

سبحانی‌فر با تأکید بر اینکه این طرح غیرجامع مشکل اصل (۷۵) قانون اساسی نیز دارد، اظهار داشت: با این شیوه نمایندگان کانون‌های قدرت به مجلس راه پیدا می‌کنند و نمایندگان شهرستان‌ها و روستاها دیده نمی‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.