کد خبر : 16954
دیدگاه‌ها برای سلطان سکه اعدام شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 آبان 1397 - 9:24
-

سلطان سکه اعدام شد

سحرگاه امروز حکم اعدام وحید مظلومین معروف به سلطان سکه و همدستش که به افساد فی‌الارض محکوم گردیده‌ بودند، به اجرا گذاشته شد. سحرگاه امروز چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ حکم وحید مظلومین (معروف به سلطان سکه) فرزند حبیب‌الله و محمد اسماعیل قاسمی فرزند غلامعلی که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه فساد اخلال

سحرگاه امروز حکم اعدام وحید مظلومین معروف به سلطان سکه و همدستش که به افساد فی‌الارض محکوم گردیده‌ بودند، به اجرا گذاشته شد.
سحرگاه امروز چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ حکم وحید مظلومین (معروف به سلطان سکه) فرزند حبیب‌الله و محمد اسماعیل قاسمی فرزند غلامعلی که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه فساد اخلال در نظام اقتصادی و ارزی و پولی کشور با انجام معاملات غیرقانونی و غیرمجاز و قاچاق عمده و کلان ارز و سکه به اعدام محکوم گردیده بودند، به اجرا گذاشته شد.

به نقل از ایسنا، در این پرونده بر اساس گزارش بهمن‌ماه سال نودوشش بانک مرکزی و سپس با گزارشات وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی، تعدادی از عوامل مهم و مؤثر در اخلال ارزی و تلاطم بازار، ازجمله دو مجرم فوق شناسایی و دستگیر شدند و گرچه متأسفانه از زمان اعلام بانک مرکزی و دستگیری فرزند وحید مظلومین به نام محمدرضا مظلومین اعضای شبکه موفق شده بودند بخشی از اسناد و مدارک جرم را معدوم یا مخفی نمایند معذلک با تحقیقات میدانی و تحقیق از جمعی از متهمین دستگیرشده مشخص شد شبکه وحید مظلومین از مؤثرترین فعالان غیرمجاز بازار ارز و سکه بوده و با استفاده از حساب‌های بانکی دیگران از چندین سال قبل تا زمان دستگیری فعالیت گسترده غیرمجاز و در مدت‌زمانی فقط گردش حساب دو تن از اقوام و کارمندان نامبرده مبلغ ۸/۲۱۹/۹۶۱/۸۸۱/۴۸۵ و ۳/۲۵۰/۵۵۱/۴۴۷/۲۷۸ ریال بوده و حسب اسناد و مدارک و تحقیقات به‌عمل‌آمده از حساب بیش از ۴۰ نفر با تبانی با بعضی از کارمندان بانک در جهت پوشش فعالیت غیرمجاز ارزی و سکه استفاده نموده‌اند.

مظلومین بااینکه مجوز خریدوفروش سکه و ارز را نداشته است با ایجاد یک باند سازمان‌یافته بزرگ‌ترین شبکه اخلال ارزی و خریدوفروش بدون مجوز سکه را تشکیل داده و محمد اسماعیل قاسمی معروف به محمد سالم نیز یکی از اعضای این شبکه بوده است و تراکنش مالی شخص اسماعیل قاسمی در این شبکه چهار هزار و هشتصد و سی‌وچهار میلیارد تومان بوده است.

وحید مظلومین در این شبکه غیرمجاز حتی ملاحظه زنان مسن در فامیل را نکرده و از حساب پیرزن هفتادویک‌ساله مبلغ سه هزار پانصد میلیارد ریال سوءاستفاده نموده است.

در ادامه تحقیقات مشخص شد در شبکه وحید مظلومین صد و هفتاد هزار تراکنش مالی در قالب دویست و نود فقره حساب به مبلغ چهارده هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، ازجمله ویژگی فعالیت مجرمانه این گروه ردوبدل کردن غیرواقعی و صرفاً شفاهی قیمت ارز و سکه بوده است که نقش بسزایی در افزایش قیمت داشته است شبکه مظلومین با خریدوفروش عمده و کلان کاغذی و معاملات فردایی بازار ارز و سکه را ملتهب نموده و از اقدامات غیرمجاز دیگر این شبکه خروج منابع مالی به‌صورت غیرقانونی از کشور بوده است.

در این پرونده پس از اتمام تحقیقات و صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به استناد مواد قانونی ازجمله مواد ۱ و ۲ قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور پرونده به شعبه دوم دادگاه ویژه ارسال و با تعیین وقت و با حضور وکلا، متهمین و نماینده دادستان رسیدگی و طی دادنامه مورخ ۹۷/۷/۴ اعضای دستگیره شده‌ی شبکه وحید مظلومین محکوم گردیدند.

وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی به اعدام و سایرین به حبس محکوم شدند و پرونده متعاقب اعتراض وکلای محکومین به اعدام، به دیوان عالی کشور ارسال و شعبه چهل‌ویک دیوان عالی با رسیدگی دادنامه صادره در مورد متهمین به اعدام را ابرام و تأیید نمود و پس از قطعیت حکم وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی با رعایت تشریفات قانونی سحرگاه روز چهارشنبه مورخ ۲۳ آبان ۹۷ حکم اعدام با حضور جمعی در تهران به مرحله اجرا درآمد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.