کد خبر : 32279
دیدگاه‌ها برای سوگواری هم در ساعت اداری بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 بهمن 1401 - 9:43
-

سوگواری هم در ساعت اداری

آیا نمی‌شد خارج از ساعت اداری برنامه‌ریزی شود؟ ساعت ۴ بعد از ظهر یا بعد از نماز مغرب و عشا، هر کسی خواست می‌رفت …

چند روزی است نماینده دیار سربداران در مجلس، به سوگ پدر بزرگوارشان نشسته‌اند و از این بابت به ایشان تسلیت گفته‌ایم و مجدد ابراز همدردی می‌کنیم. انشالله روح پدر بزرگوارشان با اولیای الهی محشور گردد.

مخاطب این متن ایشان نیستند، مسأله سوگواری و عزادار بودنشان قابل درک است و فارغ از هر اختلاف نظر سیاسی، از باب انسانی و عاطفی با ایشان در سوگواری شریکیم. انتقاد ما بیشتر متوجه مجموعه اداری ۶ شهرستان است.

نکته اول این است که بعضی ادارات، به شکل فراخوان از مدیران و کارکنان دعوت کرده‌اند که در برنامه یادبود پدر ایشان شرکت کنند!  یکی از ادارات بزرگ و پولدار شهرستان پیامکی برای مدیرانش فرستاده و خواسته تا در مکانی همزمان حاضر شوند و یک‌باره با هم به مراسم بروند تا جلوه داشته باشد! دیگری در بسترهای اداری پیام ارسال کرده‌اند و .‌‌..

حالا اصلاً گیریم که می‌خواسته‌اند در مراسم شرکت کنند، با هر نیتی: همدردی، اجبار اداره، تملق و … چرا بعضی‌هایتان با خودرو اداری به این مراسم رفته‌اید؟

اصل برنامه هم جای اشکال داشت. این مراسم، یادبود محسوب می‌شود چون مرحوم در مشهد زندگی می‌کردند، اصل مراسم عزاداری در مشهد برگزار شده بود و این جلسه، به صورت ویژه برای سبزوار تدارک دیده شده بود. پس سنتی خاصی نداشت که اجبار به ساعت خاصی از روز داشته باشد، آیا نمی‌شد خارج از ساعت اداری برنامه‌ریزی شود؟ ساعت ۴ بعد از ظهر یا بعد از نماز مغرب و عشا، هر کسی خواست می‌رفت، اما اینطور، عملاً در ساعت اداری که آقایان به خاطرش حقوق می‌گرفتند، رفته‌اند در مراسم شرکت کنند!

این‌ها بماند، مردمی که در آن اداره‌ها کار دارند چه کنند؟ از حدود سیصد اداره منطقه چند رئیس و کارمند ساعت ۱۰ تا پایان وقت اداری را به خاطر مراسم، در اداره حاضر نبوده‌اند؟ کار مستحب شرکت در عزاداری بر واجب اداری شما ارجح شده؟ گویا حتی مدیران اتاق اصناف نیز هم‌پای ادارات، تمام و کمال به مراسم رفته‌اند!

نامه دفتر ایشان در مورد اطلاع‌رسانی برنامه نیز در نوع خود جالب بود‌. این نامه خود جای بررسی دارد، اما عجالتا دقت کنیم رونوشت نامه برای استاندار بوده! پس یعنی استاندار خبر دارد ادارات ۶ شهرستانش روز پنجشنبه درگیر چه مساله‌ای بوده‌اند؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.