کد خبر : 11745
دیدگاه‌ها برای شهرداری و دانشگاه فناوری های نوین سبزوار تفاهم نامه مشترک امضا کردند بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 دی 1394 - 16:45
-

شهرداری و دانشگاه فناوری های نوین سبزوار تفاهم نامه مشترک امضا کردند

سبزواریان: با حضور معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان مدیریت پسماند شهرداری و دانشگاه فناوری های نوین سبزوار تفاهم نامه مشترک امضا کردند. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، با حضور مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم، نمایشگاه عرضه توانمندی های شرکت های صنعتی و دانش بنیان سبزوار در محل دانشگاه فناوری های

pasmand-fanavarihayenovin01سبزواریان: با حضور معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان مدیریت پسماند شهرداری و دانشگاه فناوری های نوین سبزوار تفاهم نامه مشترک امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، با حضور مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم، نمایشگاه عرضه توانمندی های شرکت های صنعتی و دانش بنیان سبزوار در محل دانشگاه فناوری های نوین این شهر افتتاح شد.

این نمایشگاه با ۱۶ غرفه شامل غرفه های انجمن های علمی، تولیدات و قطعات صنعتی، صنایع چوبی، لوازم خانگی، رایانه، و محصولات سفالین به مدت چهار روز ادامه دارد.

در این مراسم مجتبی صدیقی بر اهمیت نقش پژوهش و تجاری سازی تولیدات علمی تاکید کرد و گفت: دانشگاه فناوری های نوین با رسالتی که پیش رو دارد می تواند با همکاری واحدهای صنعتی در زمینه های مختلف از جمله صنعتی گام بردارد.

وی افزود: دولت یازدهم توجه خوبی به حوزه پژوهش دانشگاهها دارد و در این زمینه اعتبار مناسبی در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به توسعه کمی مراکز آموزش عالی در سالهای گذشته افزود: بخشی از این رشد بی هدف بوده بطوریکه امروز با صندلی های خالی در برخی دانشگاهها مواجه شده ایم.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: باید با پیوند پژوهش و صنعت، اشتغال و سرمایه های اجتماعی و رشد کشور را فراهم نمائیم.

وی با اشاره به اهمیت مراکز دانش بنیان اظهار کرد: هزینه ایجاد اشتغال در مراکز دانش بنیان و علم و فناوری بسیار کمتر از هزینه ایجاد شغل در سایر موارد است.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت جغرافیایی، فرهنگی، اقتصادی و علمی این شهرستان گفت: سبزوار یکی از مراکز فرهنگی ایران است که از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار بوده و در کنار جاده اصلی ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه قرار دارد.

احمد برادران از سبزوار به عنوان یک قطب دانشگاهی در شرق کشور نام برد و اظهار کرد: حدود ۳۶ هزار دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این شهرستان در حال تحصیل هستند.

وی داشتن حدود ۸۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاههای سبزوار و انبوه دانش آموختگان دانشگاهی این شهرستان را فرصت خوبی برای دانش افزایی و رشد علم و صنعت دانست.

فرماندار سبزوار ایجاد دانشگاههای فناوری های نوین را اقدام ابداعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد و گفت: این دانشگاه ها ارتباط دانشگاهیان را با جامعه و بخش صنعت برقرار می کند.

برادران افزود: دولت یازدهم به راه اندازی مراکز رشد و فناوری در دانشگاه ها توجه ویژه ای دارد زیرا دانش و فناوری عامل توسعه و پیشرفت کشور است.

در ادامه این مراسم ۲ تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه فناوری های نوین با سازمان مدیریت پسماند شهرداری و یک واحد قطعه سازی خودرو در زمینه های زیست محیطی امضا شد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار در حاشیه این مراسم گفت: قرارداد مشاوره تحقیقات و پژوهشی استقرار سیستم مدیریت زیست محیطی و مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و دریافت گواهینامه استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۱۸۰۰۱ است که در مدت ۶۰ روز توسط دانشگاه فناوری های نوین مشترکا صورت خواهد گرفت.

سعید رضا فصیحی با اشاره به همکاری های خوب دانشگاه فناوری های نوین سبزوار با سازمان پسماند شهرداری افزود: امسال همزمان با برگزاری نکوداشت هفته سبزوار و هشتادمین سال تاسیس شهرداری سبزوار، قرارداد همکاری اجرای استقرار سیستم ایزو ۹۰۰۱ سیستم مدیریت مشتری مداری و کیفیت انجام پذیرفت که در پایان موفق به کسب دریافت گواهینامه شدیم.

وی اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای توجه ویژه به سلامت، بهداشت و ایمنی خادمان پاکیزگی سبزوار، دفاع از عناوین کشوری سبزوار در حوزه محیط زیست شهری و یکی از ده شهر پاک کشور و همچنین تکرار آن در سال آینده را از اهداف اصلی امضای این تفاهم نامه برشمرد.

لازم به توضیح است دانشگاه فناوری های نوین جزو دانشگاه های نسل سوم با رویکرد کارآفرینی محسوب می شود، دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار با رویکرد دانشگاه نسل سوم و استفاده از رشته های بنیادی و جدید از سال ۱۳۹۲ فعال شده است. ۵۰۰ دانشجو در شش رشته مهندسی این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.