کد خبر : 19922
دیدگاه‌ها برای شورای شهر، شهرداری را ملزم به ایجاد پارکینگ طبقاتی کرده / خبرنگار را از صحن شورا اخراج نکرده‌ایم بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 - 19:52
-

شورای شهر، شهرداری را ملزم به ایجاد پارکینگ طبقاتی کرده / خبرنگار را از صحن شورا اخراج نکرده‌ایم

اولین نشست خبری علی‌اصغر محمدی، رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار، یکشنبه ۲۲ اردیبهشت برگزار شد. در این نشست، محمدی، گزارشی از مصوبات و برنامه‌های شورا و شهرداری سبزوار ارائه کرد و در ادامه به سوالات خبرنگاران در خصوص برنامه‌ها، انتقادات و حواشی شورا پاسخ داد.

اولین نشست خبری علی‌اصغر محمدی، رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار، یکشنبه ۲۲ اردیبهشت برگزار شد. در این نشست، محمدی، گزارشی از مصوبات و برنامه‌های شورا و شهرداری سبزوار ارائه کرد و در ادامه به سوالات خبرنگاران در خصوص برنامه‌ها، انتقادات و حواشی شورا پاسخ داد.

به گزارش سبزواریان، رئیس شورای شهر سبزوار از موافقت با ایجاد کارخانه کمپوست با مشارکت ۷۵۰ میلیون تومانی یک شرکت اصفهانی جهت تفکیک زباله خبر داد و گفت: ۸۵ درصد جمع‌آوری پسماند در سبزوار به صورت مکانیزه انجام می‌شود. شهردار و معاونین شهردار قول داده‌اند که ۱۵ درصد باقیمانده -که در حاشیه شهر قرار دارد- نیز مکانیزه شود.

وی همچنین ایجاد نمایشگاه دائمی با ۳۰ هکتار زمین در جنوب ورزشگاه و ایجاد باغ میوه در آینده نزدیک را وعده داد.

رئیس شورای شهر سبزوار گفت: در راستای عدالت‌محوری، پارک‌های محلات هدف را پیش‌بینی کردیم‌ و احداث پارک‌های محلات در کلاته‌سیفر، بهاران، قلعه‌نو، صالح‌آباد و مسکن مهر در حال انجام است.

محمدی افزود: قراداد طرح جامع ترافیک شهری بسته شده و برای اولین بار در سبزوار قرار است این طرح انجام شود. در این راستا شورا، شهرداری را ملزم به ایجاد پارکینگ طبقاتی کرده و دو مکان برای آن پیش‌بینی شده؛ با ایجاد پارکینگ طبقاتی، به سمت پیاده‌راه کردن خیابان بیهق خواهیم رفت.

رئیس شورای شهر سبزوار همچنین از ایجاد باند دوچرخه در خیابان مولوی توحید شهر و ایجاد باند کندرو، پیاده‌رو و دوچرخه در کمربند ابریشم به طول ۴ کیلومتر خبر داد.

علی‌اصغر محمدی، پخش زنده جلسات علنی شورای شهر را از مصادیق شفافیت در شورای پنجم بر شمرد و در ادامه بیان کرد: معاونین شهرداری و رؤسای سازمان‌ها به شورا آمده‌اند و برای اولین بار گزارش مستقیم داده‌اند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی سایت شورا مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و بودجه شهرداری و شورا را به صورت PDF روی سایت قرار خواهیم داد.

باند دوچرخه برای بانوان محدودیتی ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار در پاسخ به سوال خبرنگاری که از محدودیت یا عدم محدودیت دوچرخه‌سواری بانوان در باند دوچرخه پرسید، گفت: جلوی باند دوچرخه تابلوی خانم یا آقا نمی‌زنیم؛ انشاءالله فرهنگ ما به جایی برسد که همه اقشار بتوانند از آن استفاده کنند و محدودیتی در استفاده از آن نیست.

ایده‌های شورای شهر را شهرداری اجرا می‌کند

علی‌اصغر محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار ستاره شرق که از ابتکار عمل شورای شهر در ارائه طرح‌ به شهرداری پرسید، اظهار داشت: شهرداری جدا از شورای شهر نیست؛ ایده‌های شورای شهر را شهرداری اجرا می‌کند. اگر ایده‌ای هم از شهرداری فرستاده می‌شود، با شورا هماهنگ است.

وی افزود: اینطور نیست که فقط شهرداری لایحه بدهد و ما تصویب کنیم؛ شورای شهر هم طرح‌هایی را در قالب بودجه‌اش به شهرداری ارائه کرده است.

خبرنگار را اخراج نکرده‌ایم

سوال خبرنگار سبزواریان درباره نحوه مدیریت رئیس شورا در خصوص درگیری لفظی و اخراج خبرنگار از صحن علنی شورای شهر بود. محمدی در پاسخ به این سوال، با اشاره به اختلاف نظر اعضای شورا در مورد لوایح، گفت: هیچکس با توهین و بدگویی موافق نیست ولی هر کسی سطح تحملی دارد. من نماینده اعضای شورای شهر هستم و دلیلی ندارد جلوی شورا را بگیرم. اعضای شورا اختیارات و حقوقی برای حرف زدن دارند.

رئیس شورای شهر سبزوار همچنین مدعی شد خبرنگار اخراج نشده و اظهار کرد: به خبرنگار مذکور گفتیم خواهشمندیم تا مشخص شدن چگونگی انتشار صوت (درگیری لفظی)، در جلسه شرکت نکنید و نماینده دیگری بفرستید. رئیس جلسه حق دارد به مستمعینی که وارد می‌شوند بگوید بیایید یا نیایید.

او ادامه داد: اکثر اعضای شورا از من خواسته‌اند تا زمانیکه خبرنگار مذکور تعیین تکلیف نشده‌، در جلسات حضور پیدا نکند. وقتی پنج نفر از اعضای جلسه می‌گویند اگر ایشان نشسته باشد ما می‌رویم بیرون، یعنی با حضور ایشان مخالف‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.