کد خبر : 22835
دیدگاه‌ها برای ظرفیت‌های گردشگری سبزوار مغفول مانده است بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 شهریور 1398 - 8:20
-

ظرفیت‌های گردشگری سبزوار مغفول مانده است

ایرنا شهرستان سبزوار بیش از ۹۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی در حوزه گردشگری دارد که تاکنون از این ظرفیت‌ها به‌درستی استفاده نشده است. فرماندار ویژه سبزوار گفت: با وجود ارتقای زیرساخت‌ها و معرفی ظرفیت‌ها، این شهرستان تابستان گذشته همچنان معبر و گذر گردشگران بود و تبدیل به یک مقصد نشد.   احمد برادران افزود: موقعیت

ایرنا

شهرستان سبزوار بیش از ۹۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی در حوزه گردشگری دارد که تاکنون از این ظرفیت‌ها به‌درستی استفاده نشده است.

فرماندار ویژه سبزوار گفت: با وجود ارتقای زیرساخت‌ها و معرفی ظرفیت‌ها، این شهرستان تابستان گذشته همچنان معبر و گذر گردشگران بود و تبدیل به یک مقصد نشد.  

احمد برادران افزود: موقعیت جغرافیایی سبزوار در مسیر جاده تهران – مشهد که سالانه حدود ۲۰ میلیون زائر حضرت امام رضا (ع) از این مسیر رفت‌وآمد دارند و بهره‌مندی از امکانات فرودگاهی و راه‌آهن ظرفیت بی‌نظیری برای جذب گردشگران، رونق صنایع‌دستی و اشتغال این شهرستان است.

 وی با بیان اینکه توجه به گردشگری از اولویت‌هاست، اظهار داشت: برای تبدیل سبزوار از گذر به مقصد گردشگری در سال ۹۶  طرح «۶ مکان و ۶۰ رویداد» برای معرفی این شهرستان وارد مرحله اجرایی شد که در این مکان‌ها آداب‌ورسوم، فرهنگ، صنایع‌دستی و بناهای تاریخی هر منطقه به گردشگران معرفی می‌شود.

 فرماندار سبزوار گفت: وجود خانه‌های تاریخی، کاروانسراها و آرامگاه مفاخری چون حکیم سبزواری، کاشفی، بیهقی و  حمید سبزواری و  مساجد تاریخی برخی از مکان‌های تاریخی و فرهنگی این شهرستان برای گردشگران است.

 سبزوار از شهرهای تاریخی و بزرگ خراسان رضوی در غرب این استان است که با هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی، ۶ موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و ۱۵ نوع صنایع‌دستی و سنتی، ظرفیت قابل‌توجهی در عرصه گردشگری دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.