کد خبر : 16900
دیدگاه‌ها برای عدم الزام به حجاب در زمان پیامبر بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آبان 1397 - 12:07
-

عدم الزام به حجاب در زمان پیامبر

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم منهاج دشتی، نماینده‌ی اسبق مجلس و عضو اولین مجلس خبرگان رهبری، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «عدم الزام به حجاب در زمان پیامبر» نوشت: حجاب در زمان حضرت رسول (ص) به صورت اجباری پیاده نشد. در زمان حضرت رسول (ص) وقتی آیه‌ای در باره‌ی حکمی از احکام اسلام نازل می‌شد آن

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم منهاج دشتی، نماینده‌ی اسبق مجلس و عضو اولین مجلس خبرگان رهبری، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «عدم الزام به حجاب در زمان پیامبر» نوشت:

حجاب در زمان حضرت رسول (ص) به صورت اجباری پیاده نشد. در زمان حضرت رسول (ص) وقتی آیه‌ای در باره‌ی حکمی از احکام اسلام نازل می‌شد آن آیه یا آن حکم برای مردم بیان می‌شد، اکثر قریب به اتفاق مردم هم آن را می‌پذیرفتند و به آن ملتزم می‌شدند. و آن حکم در مدت کوتاهی به خوبی در جامعه جا می‌افتاد. به طوری که کسی به خود جرات نمی‌داد که به طور آشکار آن را نادیده بگیرد و بر خلاف آن عمل نماید. در موارد بسیار نادری اتفاق می‌افتاد که برای تطبیق و اجرای حکمی از احکام به امر به معروف یا نهی از منکر به طور قهری و اجباری متوسل شوند.

امروزه بی حجابی یا بد حجابی اختصاص به تعداد معدودی افراد غیر متعارف ندارد، که برخلاف جهت اکثریت حرکت کرده باشند؛ بنابراین در این شرایط چکونه ممکن است با قوه قهریه چیزی را که اعتقاد به آن ندارند بر آنان تحمیل کرد؟

کسانی که با برخورد خشن با بد حجابی موافق نیستند منکر احکام اسلام نیستند بلکه می‌گویند اول به اکثریت بقبولان تا حجاب را از روی اعتقاد بپذیرند و در برابر آن تسلیم شوند به طوری که بی حجابی ننگ و عار و خروج از فرهنگ غالب بر جامعه محسوب شود و بی حجاب از کار خود تا حدودی شرمنده شود. در آن صورت اگر افراد جسور و ساختار شکنی بخواهند به حریم جامعه تجاوز نمایند ممکن است شما بتوانید با قوه قهریه جلو افراد متمرد و سرکش و گستاخ را بگیرید. ولی تا زمانی که حجاب این چنین جا نیفتاده باشد توسل به قوه قهریه باعث زدگی از احکام می‌شود و در اثر پا فشاری برای اجرای احکام فرعی تیشه به ریشه‌ی اصول اعتقادی زده می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.