کد خبر : 13644
دیدگاه‌ها برای به زودی عملیات شناسایی و کاوش قلعه آزادوار انجام می‌شود بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1396 - 10:23
-

به زودی عملیات شناسایی و کاوش قلعه آزادوار انجام می‌شود

سبزواریان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: فیلم منتشر شده از قلعه آزادوار جغتای مربوط به سال گذشته است و در حال حاضر در دست کاوش است. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، در پی انتشار مکرر فیلم حفر کانال گاز در روستای

سبزواریان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: فیلم منتشر شده از قلعه آزادوار جغتای مربوط به سال گذشته است و در حال حاضر در دست کاوش است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، در پی انتشار مکرر فیلم حفر کانال گاز در روستای آزادوار شهرستان جغتای و کشف قلعه آزادوار در رسانه ها، محمدرحیم رهنما، مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اظهارداشت: فیلم مربوط به حفر کانال گاز در روستای آزادوار شهرستان جغتای مربوط به بهمن ماه سال گذشته است.

او افزود: در آن زمان اداره جغتای بلافاصله با مدیر شهرستان سبزوار تماس گرفته و محل توسط نیروی انتظامی کاملا حفاظت شد و گزارش به اداره کل نیز ارسال شده است. طی مکاتبات صورت گرفته، علی حسن آبادی یکی از باستان شناسان میراث فرهنگی به محل اعزام و محوطه توسط وی پیمایش شد.

رهنما تصریح کرد: حاصل بازدید اولیه این بود که بنای باقی مانده، بخشی فعال از یک مجموعه شهری از دوران سلجوقیان و یا پیش‌تر از دوران غزنویان است که باید تحقیقات بیشتری انجام پذیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: این مجموعه به دلیل نبود اعتبار کافی فعلاً مسدود و حفاظت می‌شود و امیدواریم بتوانیم به زودی عملیات شناسایی و معرفی آن را آغاز کنیم و امسال به علت مناسب اعتبارات استانی و تخصیص آن به تازگی در دستور عملیات شناسایی بیشتر، قرار خواهد گرفت.

او عنوان کرد: این قلعه یک کانال عمودی حدود ۸ متری دارد و یک کانال ۳۰ متری به صورت افقی که به درب ورودی این قلعه می رسد، همچنین یک ستون افقی به ارتفاع ۸ متر و قطر ۳ تا ۴ متر که ۳۰ پله ۳۰ سانتی متری به دور آن ستون چرخیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.