کد خبر : 25501
دیدگاه‌ها برای فرماندار سبزوار: هر رأی مردم خاری در چشم دشمنان است بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 2 اسفند 1398 - 13:32
-

فرماندار سبزوار: هر رأی مردم خاری در چشم دشمنان است

ایرنا فرماندار ویژه سبزوار گفت: مردم ایران فارغ از هر جناح و گروه سیاسی پای صندوق‌های رأی می‌آیند چرا که هر رأی خاری در چشم دشمنان است. احمد برادران با حضور در شعب اخذ رأی سبزوار افزود: مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و با رأی خود نمایندگان مجلس شورای اسلامی را که جایگاه ویژه‌ای در

ایرنا

فرماندار ویژه سبزوار گفت: مردم ایران فارغ از هر جناح و گروه سیاسی پای صندوق‌های رأی می‌آیند چرا که هر رأی خاری در چشم دشمنان است.

احمد برادران با حضور در شعب اخذ رأی سبزوار افزود: مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و با رأی خود نمایندگان مجلس شورای اسلامی را که جایگاه ویژه‌ای در قانون‌گذاری دارند انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمن طی دو سال گذشته با تشدید جنگ روانی و اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی بر این باور بود که مردم جشن چهل‌سالگی انقلاب را نخواهند دید اما نعمت ولایت و حضور مرم در صحنه توطئه آن‌ها را نقش بر آب کرد.

وی گفت: دشمن در ماه‌های گذشته با القای یاس، ناامیدی و بزرگنمایی مشکلات اقتصادی کشور تلاش داشت مشارکت مردم در انتخابات را کمرنگ کند اما امروز شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی و حمایت دوباره آنان از آرمان‌های انقلاب و نظام هستیم.

برادران افزود: توطئه دشمنان نه‌تنها در اراده و همراهی مردم با آرمان‌های انقلاب اسلامی خللی ایجاد نمی‌کند بلکه عزم آن‌ها را در حمایت از نظام و ولایت‌فقیه بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: پیروز واقعی انتخابات مردم هستند که با خلق حماسه بر اقتدار، امنیت و عزت انقلاب اسلامی در عرصه داخلی و خارجی می‌افزایند.

وی گفت: از مجموع ۳۵۰ هزار نفر واجد شرایط رأی در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن، ۱۸ هزار و ۹۰۰ نفر رأی اولی هستند و ۲۲۵ شعبه ثابت و سیار برای جمع‌آوری آرای مردم شهرستان سبزوار و ۱۸۰ شعبه در شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در نظر گرفته شده است.

فرایند رأی‌گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلسخبرگان رهبری صبح جمعه دوم اسفندماه هم‌زمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۲۳ شعبه اخذ رأی ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی آغاز شد.

هزار و ۶۱۲ شعبه از این تعداد در روستاهای خراسان رضوی برپا شده است. 

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی هم‌اینک ۷۵ هزار نیروی اجرایی در این استان دست‌اندرکار اجرای امور انتخابات هستند. در این چارچوب برای هر شعبه اخذ رأی پنج نفر نیروی اجرایی مشغول کار هستند.

همچنین شمار عوامل اجرایی در هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رأی خراسان رضوی برای پاسخگویی به مراجعه احتمالی بیش‌ازحد معمول رأی‌دهندگان تا هفت نفر در نظر گرفته شده است.

چهار میلیون و ۵۰۳ هزار و ۶۱۰ نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در انتخابات امروز واجد شرایط رأی دادن هستند. 

دو میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۸۲ نفر از این تعداد شهروند خراسانی را زنان و ۲ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۲۸ نفر آن‌ها را مردان تشکیل می‌دهند. 

رأی‌ اولی‌های خراسان رضوی نیز ۲۵۴ هزار و ۱۹۸ نفر هستند که امروز برای نخستین بار با حضور در پای صندوق‌های رأی‌گیری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت می‌کنند. 

آخرین آمار تعداد نامزدهای باقیمانده در عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی ۴۷۹ نفر یعنی۲۷ رقیب برای هر صندلی سبز خانه ملت از این استان است. 

امروز همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلسخبرگان رهبری با حضور پنج نامزد در خراسان رضوی در جریان است.

حسن جعفری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با استناد به نظرسنجی‌های صورت گرفته اخیر، میزان مشارکت شهروندان خراسانی را در انتخابات امروز بین ۵۲ تا ۵۶ درصد پیش‌بینی و تأکید کرد: انتظار می‌رود این عدد افزایش یابد. 

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.

“حوزه مشهد و کلات” با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگ‌ترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

حوزه مشهد شامل بخش مرکزی این شهرستان و شهرستان کلات با پنج نماینده، حوزه نیشابور شامل شهرستان‌های فیروزه و نیشابور با ۲ نماینده، حوزه انتخاباتی سبزوار شامل شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و سبزوار با ۲ نماینده، حوزه انتخاباتی درگز منحصر به همین شهرستان با یک نماینده، حوزه قوچان شامل شهرستان‌های فاروج و قوچان با یک نماینده، حوزه فریمان شامل شهرستان‌های سرخس و فریمان و بخش‌های احمدآباد و رضویه شهرستان مشهد با یک نماینده، حوزه کاشمر شامل شهرستان‌های بردسکن، خلیل‌آباد و کاشمر با یک نماینده، حوزه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های زاوه، مه‌ولات و تربت‌حیدریه با یک نماینده، حوزه انتخاباتی گناباد شامل شهرستان‌های بجستان و گناباد با یک نماینده، حوزه خواف شامل شهرستان‌های رشتخوار و خواف با یک نماینده، حوزه تربت‌جام شامل شهرستان‌های تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام با یک نماینده و حوزه انتخاباتی چناران شامل شهرستان‌های بینالود (طرقبه-شاندیر) و چناران با یک نماینده در مجلس شورای اسلامی ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.