دیدگاه‌ها برای قانون اساسیِ مردم معمولی، قانون اساسیِ روح‌الله غیاثی‌ها! بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 13 اردیبهشت 1399 - 9:38
-

یادداشت:

قانون اساسیِ مردم معمولی، قانون اساسیِ روح‌الله غیاثی‌ها!

-

سبزواریان: واکنش دوستان و نزدیکان روح‌الله غیاثی، مداحی که شعارها و گفته‌هایش از تریبون رسمی راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۸ در سبزوار خبرساز شد به حکمی که برایش صادر شده، بهانه‌ای شده برای بازگشایی مجدد این پرونده. در این رابطه، به‌نظر می‌رسد نکاتی توسط برخی حامیان او فراموش شده؛

۱- آنچه روشن است، این است که اکثریت قابل توجه مردم ایران، با همه کم‌وکاستی‌ها، در انتخابات ۹۶ حسن روحانی را به ریاست جمهوری برگزیده‌اند و توهین به منتخب قانونی مردم -ولو حالا مخالفان بی‌شماری داشته باشد- از تریبون رسمی، توهین به آگاهی و شعور مردم است.

۲- قرار است قانون، برای همه یکسان باشد؛ خوب‌، بد، مداح و غیر مداح. برخی چنان در پاسخ به حکم غیاثی، به نقاط مثبت زندگی او اشاره می‌کنند که گویا می‌بایست از ابتدا یک قانون اساسی برای مردم معمولی می‌داشتیم و یک قانون اساسی مخصوص روح‌الله غیاثی‌ها!

۳- برخی نه فقط به حکم صادرشده، که از فرماندار ویژه سبزوار به‌عنوان شاکی، منتقدند؛ برخی هم به کنایه، او را «نماینده عالی دولت» خوانده‌اند. حال‌آنکه قانوناً فرماندار، نماینده عالی دولت در شهرستان‌ها است! چگونه می‌توان انتظار داشت نماینده نهادی که از قضا رئیس آن با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شود، نسبت به توهین به رأس این نهاد بی‌اعتنا باشد؟

۴- انتقاد به رئیس‌جمهور خوب است؛ نویسنده معتقد است نه فقط خوب، که لازم است. اگرچه نمی‌دانیم آقای غیاثی این را چقدر در رابطه با افرادی که قبول‌شان دارد در صورتی‌که در جایگاه ریاست‌جمهوری می‌بودند، می‌پذیرد. اما به‌هرحال، به نقد رئیس‌جمهور و حتی اعتراض به او، نقدی وارد نیست. هرکس آزاد است هرطور مایل است بیندیشد اما معنایش این نیست که عقیده خود را از پشت تریبون رسمی و از زبان مردم فریاد بزند!

در نهایت، اگر قرار باشد پس از صدور هر حکم قضایی‌ای، شغلِ فرد محکوم توی سر مردم و منتقدانش زده شود، رایزنی‌ انجام شود، به منتقدان انگ زده شود و نهایتاً هم گفته شود آنچه باعث ناراحتی شده بازخوانی سخنان مقام معظم رهبری بوده -که هرگز چنین نبوده- سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. حداقل از مقامات مسئول انتظار داریم در صف نخست رعایت قانون بأیستند و نه… .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.