کد خبر : 31680
دیدگاه‌ها برای مراسم سالگرد درگذشت دکتر شریعتی در داورزن برگزار شد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 خرداد 1401 - 13:29
-

مراسم سالگرد درگذشت دکتر شریعتی در داورزن برگزار شد

مراسم چهل و پنجمین سالگرد درگذشت دکتر علی شریعتی روز یکشنبه در زادگاهش روستای “مَزینان” از توابع شهرستان داورزَن استان خراسان رضوی برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی مزینان در این خصوص گفت: همزمان با ۲۹ خرداد سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی مراسمی به همین مناسبت، طبق سنت هر ساله به صورت مردمی و با حضور علاقه‌مندان به حوزه فرهنگ و اندیشه برگزار شد.

علی اکبر رضوانی پناه افزود: در این مراسم استادان دانشگاه، فرماندار شهرستان داورزن و رئیس انجمن نخبگان استان خراسان رضوی سخنرانی کردند و ابعاد مختلف شخصیت و افکار مرحوم شریعتی واکاوی شد.

دکتر علی شریعتی مزینانی دوم آذر ماه ۱۳۱۲ در روستای مزینان از توابع شهرستان داورزن که آن زمان در تابعیت سبزوار بود چشم به جهان گشود. وی پژوهشگر دینی، جامعه شناس و ادیبی مبارز و فعال مذهبی، سیاسی و از نظریه پردازان انقلاب اسلامی بود که ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ در سن ۴۴ سالگی در انگلستان درگذشت و در زینبیه شهر دمشق سوریه به خاک سپرده شد.

اسلام‌شناسی، انسان در اسارت ماشینیسم، ما و اقبال، علی تنهاست، حسین وارث آدم، نیایش، تشیع علوی و تشیع صفوی، تحلیلی از مناسک حج، فاطمه فاطمه است، کویر و  هبوط برخی از آثار پر شمار دکتر علی شریعتی است که با وجود گذشت سال‌ها همچنان مخاطبان زیادی دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.