کد خبر : 19464
دیدگاه‌ها برای مسابقات کشوری کشتی با چوخه در خوشاب برگزار شد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 فروردین 1398 - 22:50
-

مسابقات کشوری کشتی با چوخه در خوشاب برگزار شد

ایرنا دومین دوره مسابقات پهلوانی کشتی با چوخه جام شهدای سلطان آباد با حضور کشتی گیران استانهای خراسانهای رضوی، شمالی و جنوبی، مازندران، گلستان و تهران در مرکز شهرستان خوشاب برگزار شد. رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوشاب گفت: در این مسابقات کشتی گیران در پنج وزن ۶۶ کیلوگرم، ۷۴ کیلو گرم، ۸۴ کیلوگرم،

ایرنا

دومین دوره مسابقات پهلوانی کشتی با چوخه جام شهدای سلطان آباد با حضور کشتی گیران استانهای خراسانهای رضوی، شمالی و جنوبی، مازندران، گلستان و تهران در مرکز شهرستان خوشاب برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوشاب گفت: در این مسابقات کشتی گیران در پنج وزن ۶۶ کیلوگرم، ۷۴ کیلو گرم، ۸۴ کیلوگرم، ۹۶ کیلوگرم و به اضافه ۹۵ کیلوگرم به رقابت پرداختند.
حسین شم آبادی افزود: در وزن ۶۶ کیلوگرم حسن موسی زاده از قوچان، علی امانی از شیروان و طاهر شعبانی از مشهد به ترتیب مقامهای اول تا سوم را کسب کردند.
وی ادامه داد: در وزن ۷۴ کیلوگرم، علی شاهرودی از قوچان، رضا هنردوست از تربت جام و ابراهیم ولیان از اسفراین به ترتیب مقامهای برتر را به دست آوردند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوشاب گفت: در وزن ۸۴ کیلوگرم هم مصطفی اسکندری از قوچان و مسعود قوی بازو از درگز به ترتیب به مقامهای اول و دوم رسیدند.
شم آبادی افزود: در وزن ۹۶ کیلوگرم محمد تیموری از تربت جام، علی اکبر محمود آبادی از نیشابور و محمد خاکشور از شهرستان شیروان مقامهای اول تا سوم را کسب کردند.
وی ادامه داد: در وزن به اضافه ۹۶ کیلوگرم نیز احمد میرزاپور از چناران، وحید چوپانی از مشهد و مسلم نوری از شیروان به ترتیب اول تا سوم شدند.
رئیس اداره ورزش و جوانان خوشاب گفت: این مسابقات با حضور ۲۶۸ کشتی گیر و در حضور سه هزار تماشاگر برگزار شد و به نفرات اول هر وزن ۲۰میلیون ریال، به نفرات دوم ۱۵ میلیون ریال و به نفرات سوم ۱۰ میلیون ریال اهدا شد.
کشتی سنتی با چوخه از ورزشهای پرطرفدار در استانهای خراسان است که به عنوان میراث معنوی در فهرست آثار ملی ناملموس کشور ثبت شده است.
چوخه واژه ای کردی و نام لباسی است که کشتی گیران این رشته به تن می کنند که از شنل کوتاهی که کشتی گیران آن را با شال سفید رنگی محکم می کنند تشکیل شده و از آنجا که این کشتی از قدیم بین عشایر کرد شمال خراسان مرسوم بوده به نام کشتی باچوخه معروف شده است.
هم اکنون بیش از هزار ورزشکار در قالب ۲۵ هیات ورزشی در حوزه ورزشهای حرفه ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی در شهرستان خوشاب فعالیت دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.