کد خبر : 31850
دیدگاه‌ها برای نخستین خانه هلال شهری در سبزوار راه‌اندازی شد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 تیر 1401 - 13:28
-

نخستین خانه هلال شهری در سبزوار راه‌اندازی شد

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار۳: نخستین خانه هلال شهری با هدف توسعه و کمک به پایداری شهری و آموزش آحاد مردم در شهر سبزوار راه‌اندازی شد.

محمدعلی جباری افزود: این خانه هلال با عنوان خانه هلال شهدای امداگر در محله ۳۰ هزار متری شهر سبزوار با مساحت ۱۵۰ مترمربع ایجاد شده است.

وی ادامه داد: پیش از این ۴۰ خانه هلال در مناطق روستایی سبزوار و شهرستان ششتمد با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی راه‌اندازی شده بود.

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: بیشتر خانه‌های هلال در مراکز دهستان‌ها و روستاهای دارای جمعیت زیاد با همکاری بخشداری و دهیاری‌ها ایجاد شده است.

جباری افزود: خانه‌های هلال روستایی، تاب‌آوری جوامع محلی در برابر حوادث را تقویت می‌کند و از طریق این پایگاه‌ها علاوه بر ارائه آموزش‌های عمومی خدمات سلامت نیز به مردم ارایه می‌شود.

وی با اشاره به این که افزایش خانه‌های هلال روستایی مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: یکی از گام‌های نخست استقرار خانه هلال فراهم کردن فضای لازم از سوی بخشداری‌ها و دهیاری‌هاست.

خانه‌های هلال جمعیت هلال‌احمر ایران، مرکزی است با ساختار داوطلبی بدون نیروی انسانی رسمی، پیمانی یا قراردادی در سطح محلات شهرها و روستاهاست که توسط اعضا، داوطلبان، خیرین، نیکوکاران و واقفان اداره می‌شود.

هدف از تأسیس خانه‌های هلال تحقق شعار داوطلب محوری و بهره‌مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه همه افراد متقاضی فعالیت در جمعیت هلال‌احمر به منظور ارتقای فرهنگ داوطلبی، توجه به صلح و دوستی، کرامت انسان‌ها در جامعه و تقویت روحیه مدافعه‌گری در زمان آرامش و در مواقع بحران، حمایت از زندگی و سلامت آحاد افراد جامعه است.

جمعیت هلال احمر سبزوار افزون بر سه هزار داوطلب دارد که در حوادث به یاری مصدومان و حادثه دیدگان می‌شتابند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.