کد خبر : 31688
دیدگاه‌ها برای پنج هزار و ۸۰۰ تُن گندم در سبزوار خریداری شد بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 - 0:55
-

پنج هزار و ۸۰۰ تُن گندم در سبزوار خریداری شد

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: از ابتدای طرح خریداری گندم در سال جاری تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ تُن گندم خریداری شد که در همسنجی با سال گذشته ۱۰ برابر افزایش داشته است.

علی اصغر امانیان در نشستی خبری افزود: در شهرستان سبزوار چهار هزار هکتار سطح زیر کشت گندم قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود ۱۲هزار تُن گندم برداشت شود.

وی ادامه داد: همپنین پیش‌بینی می‌شود که امسال هفت هزار تن گندم وارد سیلوها شود که تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ تُن وارد شده است.

مدیرجهاد کشاورزی سبزوار تصریح کرد: قیمت مناسب خرید تضمینی گندم، مبارزه با آفات به ویژه سن گندم دیگر امراض و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌ها از عوامل موثر در افزایش تولید و تحویل گندم در سال جاری است.

وی قیمت پایه خرید تضمینی گندم را در سال جاری با افزایش ۱۱۰ درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته، ۱۰۵ هزار ریال عنوان کرد و افزود: این قیمت با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید خواهد بود.

امانیان ادامه داد: امسال علاوه بر قیمت پایه خرید تضمینی گندم مبلغ ۱۰ هزار ریال در هر کیلوگرم به عنوان جایزه به کشاورزانی که دسترنج خود را به مراکز خرید تضمینی دولتی در سراسر استان تحویل دهند پرداخت و به قیمت پایه افزوده خواهد شد.

وی اظهار کرد: ۱۷ هزار هکتار زمین در این شهرستان زیر کشت گندم و جو قرار دارد که تولید جو در این شهرستان با ۴۲ هزار تُن در رتبه نخست استان قرار دارد.

مدیرجهاد کشاورزی سبزوار سطح زیر کشت اراضی مزارع و باغی این شهرستان را ۴۲ هزار هکتار دانست و افزود: مساحت اراضی زراعی این شهرستان ۴.۱۳ درصد و اراضی باغی ۳.۲ درصد اراضی استان را تشکیل می‌دهد.

وی اشتغال در بخش کشاورزی را ۲۶ درصد اعلام کرد و ادامه داد: کل تولیدات این شهرستان ۲۰۶ هزار تُن به ارزش ۱۸ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال است که ۳.۹ درصد تولیدات استان خراسان رضوی را تشکیل می‌دهد.

امانیان خاطرنشان کرد: شهرستان سبزوار ۲۲ درصد از گوشت مرغ  و ۳۰ درصد از تولیدات شیلات استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.