کد خبر : 28493
دیدگاه‌ها برای چهار مرجع تقلید برای درگذشت آیت‌الله علوی سبزواری پیام تسلیت دادند بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 بهمن 1399 - 22:57
-

چهار مرجع تقلید برای درگذشت آیت‌الله علوی سبزواری پیام تسلیت دادند

در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمدحسن علوی سبزواری که صبح امروز و پس از آن‌که یک ماه در بیمارستان حشمتیه سبزوار بستری بود، آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی و علوی گرگانی، در پیام‌هایی جداگانه، این واقعه را تسلیت گفتند. پیام آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی: باسمه تعالیإنّا لله و إنّا إلیه راجعونرحلت عالم ربّانی آیت

در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمدحسن علوی سبزواری که صبح امروز و پس از آن‌که یک ماه در بیمارستان حشمتیه سبزوار بستری بود، آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی و علوی گرگانی، در پیام‌هایی جداگانه، این واقعه را تسلیت گفتند.

پیام آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی:

باسمه تعالی
إنّا لله و إنّا إلیه راجعون
رحلت عالم ربّانی آیت الله آقای حاج سیدمحمدحسن علوی سبزواری رضوان الله تعالی علیه موجب تأثر و تأسّف گردید.
عالم بزرگواری که سالیان متمادی در ترویج و نشر معارف نورانی اسلام و اهل بیت علیهم السلام و اعلای کلمه‌الله، سعی و تلاش فراوان نمود و با اخلاق حسنه و فضایل پسندیده و رفتار نیک خود، تبلیغ دین و تهذیب نفوس و تربیت شاگردان و خدمات عام المنفعه را بر عهده گرفت و ذخیره جاودانی برای خویش فراهم نمود.
این مصیبت را به مردم شریف و ولایی سبزوار و حوزه علمیّه و علاقمندان و بیت شریف آن مرحوم تسلیت گفته، حشر و نشر آن عالم بزرگوار را با اجداد طاهرینش صلوات الله علیهم اجمعین از خداوند متعال مسألت دارم.
۶ جمادی الثانیه ۱۴۴۲هـ.ق
لطف الله صافی

پیام آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی:

بسم الله الرحمن الرحیم
خبر ارتحال عالم خدمتگزار آیت الله سیدمحمدحسن علوی سبزواری موجب تأسف و تأثر عمیق اینجانب شد.
این شخصیت بزرگوار، سراسر عمر بابرکت خود را صرف خدمت به حضرات معصومین علیهم السلام نمود و نمونه برجسته از یک عالم مردمی بود.
بنده با شناخت حدود ٧٠ ساله با ایشان جز صفا و تقوا و خدمت چیزی سراغ ندارم. تواضع و ساده زیستی از ویژگی های برجسته آن مرحوم بود که فقدان ایشان ثلمه ی در آن خطه ولایتمدار و جامعه روحانیت خواهد بود.
اینجانب ضمن تکریم به خدمات چند دهه ایشان که زحمت نمایندگی ما را عهده دار بودند، رحلت شان را به اهالی محترم خراسان خصوصا مردم متدین و ولایتمدار سبزوار و حوزه های علمیه و همه وابستگان تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می نمایم.
قم مقدسه
حسین نوری همدانی
اول بهمن ١٣٩٩

پیام آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی:

بسم الله الرحمن الرحیم
خبر رحلت عالم فرزانه آیت الله حاج سیدمحمدحسن علوی سبزواری (رحمه الله علیه) موجب نهایت تأسف گردید. عالمی برجسته و مورد علاقه مردم که زندگی سادۀ او درس عبرت و اخلاق توأم با محبت و احترام او مایۀ جذب مردم به دین اسلام بود. ایشان خدمات زیادی به مکتب اهل بیت (علیهم السلام) کرد و شاگردان فراوانی تربیت نمود. خداوند او را با اجداد طاهرینش محشور گرداند.
اینجانب فقدان اسفناک این عالم فرزانه را به مردم متدین سبزوار و خصوصاً به بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده و صبر و اجر فراوان برای بازماندگان از خداوند منان مسألت دارم.
ناصر مکارم شیرازی
۱ بهمن ماه ۱۳۹۹

پیام آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی:

باسمه تعالی
خبر درگذشت عالم خدوم و مردمی حضرت آیت الله حاج سید محمد حسن علوی سبزواری رحمه الله موجب تأثر و تألم گردید.
ایشان در عمر با برکت خود در راه خدمت به مکتب اهل بیت علیهم السلام و خدمت به مردم و ترویج معارف دینی کوشا بوده و با اخلاق حسنه نمونه عالمی وارسته بودند.
اینجانب این ضایعه را در درجه اول به محضر امام زمان علیه السلام همچنین به حوزه های علمیه و مردم مؤمن سبزوار و به بیت محترم ایشان تسلیت گفته و مغفرت و رحمت الهی را برای آن عالم بزرگوار از خداوند مسئلت مینمایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.