کد خبر : 31677
دیدگاه‌ها برای کارآفرینی و تولید دانش‌بنیان مورد توجه دانشگاههای علوم پزشکی قرار گرفته است بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 خرداد 1401 - 23:12
-

کارآفرینی و تولید دانش‌بنیان مورد توجه دانشگاههای علوم پزشکی قرار گرفته است

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: کارآفرینی در راستای تحقق شعار سال “تولید، دانش بنیان ، اشتغال آفرین”، مورد توجه دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است. دکتر غلامرضا حسن زاده عصر یکشنبه در جشنواره دانشگاهی  شهید مطهری در سبزوار افزود: برای تحقق دانشگاه کارآفرین و دانش بنیان، اول باید دانشگاه

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: کارآفرینی در راستای تحقق شعار سال “تولید، دانش بنیان ، اشتغال آفرین”، مورد توجه دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است.

دکتر غلامرضا حسن زاده عصر یکشنبه در جشنواره دانشگاهی  شهید مطهری در سبزوار افزود: برای تحقق دانشگاه کارآفرین و دانش بنیان، اول باید دانشگاه از این ویژگی‌ها برخوردار شود تا دانشجو کارآفرین تربیت شود.

وی با اشاره به ویژگی دانشگاه‌های نسل سوم تصریح کرد: یکی از کارکردهای دانشگاه جامعه محور و جامعه پذیری آن است و  استادان آن در فرایندهای یادگیری تسهیل‌گر هستند.

وی اظهار داشت: در حوزه آموزش وزارت بهداشت برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش علوم پزشکی را در دستور کار گرفته است و در کلان مناطق مختلف کمیته‌های مربوطه تشکیل شده تا در بحث‌های مرتبط با عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش برنامه‌ریزی لازم و اقدام شود.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت گفت: بازنگری برنامه‌های آموزشی و توسعه رشته مقاطع باید مبتنی بر نیاز واقعی کشور صورت گیرد تا علاوه بر ارتقای کیفیت براساس نیاز پاسخگو بود.

دکتر حسن‌زاده  افزود: باید بدون تحمیل هزینه‌های اضافی آموزش را مبتنی بر بهره‌وری و بر حسب نیاز تقویت کرد.

وی در بخش دیگری ادامه داد: در سال جاری با تغییر در برنامه‌های آموزشی پزشکی، برنامه پزشک خانواده اجرا و از سال آینده این برنامه‌ها مطلوب‌تر اجرا خواهد شد.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت گفت: در حوزه بین‌المللی‌سازی هم برنامه جامعی داریم تا ضمن برقراری ارتباط دانشگاه‌ها، اعتبار بخشی و توسعه رشته مقاطع بین‌الملل در این زمینه اجرا شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.