کد خبر : 13609
دیدگاه‌ها برای کاهش ۸۰ درصدی برداشت انار در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1396 - 10:26
-

کاهش ۸۰ درصدی برداشت انار در سبزوار

سبزواریان: مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار گفت: امسال یکهزار و ۵۰۰ تن محصول انار در این شهرستان برداشت شد که نسبت به سال گذشته حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است. محمد عظیمی نژاد در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان محصول از سطح ۵۹۸ هکتار انارستان سبزوار، با میانگین حدود سه تن

سبزواریان: مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار گفت: امسال یکهزار و ۵۰۰ تن محصول انار در این شهرستان برداشت شد که نسبت به سال گذشته حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است.

محمد عظیمی نژاد در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان محصول از سطح ۵۹۸ هکتار انارستان سبزوار، با میانگین حدود سه تن در هر هکتار برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه پارسال حدود هفت هزار تن انار از سطح ۷۰۰ هکتار باغ انار شهرستان برداشت شده بود، اظهار کرد: این کاهش تولید نتیجه سرمای پارسال است که بر اثر آن ۸۰ درصد باغ های انار شهرستان سبزوار از بین رفت.

عظیمی نسب گفت: خسارت سرمازدگی پارسال در باغ های انار به صورت خشکیدگی سرشاخه ها و پوست انداختن تنه درختان بوده که برای احیای دوباره باید کف بر شوند و باروری مجدد آنها ۲ تا سه سال دیگر طول می کشد.

وی با توصیه به کشاورزان و باغداران در خصوص بیمه محصولات کشاورزی افزود: کشاورزانی که باغ های خود را بیمه کرده بودند ۱۰۰ درصد خسارت محصول خود را دریافت کردند.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار، ارقام عمده انار تولیدی این شهرستان را شاهوار، ملس، شیرین و ساوه برشمرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.