کد خبر : 26033
دیدگاه‌ها برای کرونا وضعیت سبزوار را قرمز کرد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردین 1399 - 15:16
-

کرونا وضعیت سبزوار را قرمز کرد

ایرنا فرماندار ویژه سبزوار گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان و جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا وضعیت این شهرستان قرمز اعلام شده است. احمد برادران در ستاد پیشگیری از کرونا در سبزوار افزود: طی سه روز گذشته شیب ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان به شدت صعودی بوده لذا از شهروندان تقاضا داریم برای مهار

ایرنا

فرماندار ویژه سبزوار گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان و جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا وضعیت این شهرستان قرمز اعلام شده است.

احمد برادران در ستاد پیشگیری از کرونا در سبزوار افزود: طی سه روز گذشته شیب ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان به شدت صعودی بوده لذا از شهروندان تقاضا داریم برای مهار این ویروس خطرناک علاوه بر رعایت بهداشت فردی از منازل خود خارج نشوند.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل افزایش آمار مبتلایان کرونا سفرهای نوروزی هم‌وطنان سبزواری که در سایر مناطق زندگی می‌کنند به این شهرستان بوده است.

فرماندار سبزوار گفت: شهروندان در نیمه دوم تعطیلات نوروزی از سفرهای غیرضروری به شدت پرهیز کنند تا با همیاری همه نهادها و مردم از رشد شیب صعودی بیماری کرونا عبور  کنیم.

برادران افزود: برای جلوگیری از شیوع کرونا کار غربالگری و تب سنجی مسافران در ورودی‌های شهرستان سبزوار انجام می‌شود و تلاش شده از ورود خودروهای غیربومی به سبزوار جلوگیری شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در شهرستان سبزوار، اغلب صنوف به‌جز نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها، مغازه‌های فروش مرغ و میوه‌فروشی‌ها تعطیل شده‌اند.

بر مبنای آمار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار آمار جان‌باختگان کرونا در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه به ۹ تن رسیده و شمار شهروندان مبتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع در غرب خراسان رضوی تاکنون به ۸۳ نفر رسیده است.

مرکز شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است. ۷۸ هزار نفر از جمعیت سبزوار در ۲۲۲ روستای این شهرستان سکونت دارند. سبزوار مرکب از سه بخش مرکزی، ششتمد و روداب است. ۲۴۷ هزار نفر در شهر سه هزار و ۷۵۴ هکتاری سبزوار مرکز این شهرستان سکونت دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.