کد خبر : 27093
دیدگاه‌ها برای گزارش یک پیگیری (۲)؛ فلانی را بی‌خیال! بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 خرداد 1399 - 15:47
-

گزارش یک پیگیری (۲)؛ فلانی را بی‌خیال!

سبزواریان، علی ششتمدی: این هفته در ادامۀ مسیری که در مطلب قبل مطرح کردم، به چندین اداره و نهاد و مسئول سر زدم و درخواست گفت‌وگو داشتم. دوستان ما در عصر سبزوار و ایلنا هم حاضر هستند پیگیر مطالبات، مشکلات و پرسش‌های مردمی از مسئولان باشند و قرار شده با هم و به شکل مشترک

سبزواریان، علی ششتمدی: این هفته در ادامۀ مسیری که در مطلب قبل مطرح کردم، به چندین اداره و نهاد و مسئول سر زدم و درخواست گفت‌وگو داشتم. دوستان ما در عصر سبزوار و ایلنا هم حاضر هستند پیگیر مطالبات، مشکلات و پرسش‌های مردمی از مسئولان باشند و قرار شده با هم و به شکل مشترک این جلسات گفت‌وشنود را برگزار کنیم. در آینده شاید رسانه‌های دیگر هم که پیگیر خواسته‌ها و مطالبات مردمی هستند به ما اضافه شوند.

نمی‌دانم باورتان می‌شود یا نه! ولی واقعاً موفق به انجام این مصاحبه نمی‌شویم! بعضی مدیران که نیستند و نمی‌شود با آن‌ها حتی این درخواست را مطرح کرد! در هفته‌های آینده به‌صورت سرزده به ادارات و دستگاه‌های شهرستان سر خواهیم زد تا ببینیم در فلان تاریخ چند مدیر در محل کار نیستند؟

نمی‌دانم در ماه رمضان و اوضاع کرونایی، مدیران کدام «مأموریت» می‌روند که درخواست ما این‌طور پاسخ داده می‌شود؟ از مسئول‌دفترها و روابط عمومی‌ها خواهیم خواست در مورد مأموریت دقیقِ مدیر و یا جلسۀ او اطلاعات بدهند و هر چه پاسخ بدهند، بدون قضاوت و تحریف به شما مخاطبان گرامی ارائه خواهیم کرد! ببینیم مثلاً مدیر چند تا از ۲۰ اداره و نهاد و سازمان ـ که از بودجۀ عمومی ارتزاق می‌کنند ـ در یک روز خاص سر کار هستند؟ و اگر جلسه یا مأموریتی هستند، واقعاً در آن جلسه یا آن مأموریت‌اند؟

در مورد آنچه تا الآن درخواست کرده‌ایم با پخش لایو (پخش زنده) مصاحبه مخالفت کرده‌اند! درحالی‌که پخش زنده، اصالت دارد و مدیر می‌تواند مطمئن باشد، لحن و محتوای کلام و پاسخش بدون کوچک‌ترین دست‌کاری به دید و شنیدِ مردم می‌رسد! امیدوارم مدیران شهرستان و منطقه به درک مناسبی از دنیای جدید برسند و این‌قدر از تکنولوژی و پاسخ‌گویی نترسند!

نکتۀ عجیب‌تر در این درخواست‌های ما برای مصاحبه، تماس‌های بعدازآن است! با مدیری صحبت می‌کنم، به جای آن که محل، ساعت و روز قرار را در پاسخ من بگوید، کلی من را نصیحت می‌کند که بیا دوست باشیم، دست بردار، ما را بی‌خیال شو و …. گاهی می‌پرسند در چه مورد؟ من هم موضوع پرسش‌ها را طرح می‌کنم، شروع می‌کنند پاسخ دادن. می‌گویم که این جواب‌ها رسمی نیستند و من بی‌اجازۀ شما نه صدایی ضبط می‌کنم نه حرفی را از قولتان منتشر می‌کنم. اخلاق رسانه‌ای حکم می‌کند گفت‌وشنود آگاهانه انجام شود. بیایید و همین حرف‌ها را در مصاحبه بزنید عین آن‌ها را منتقل می‌کنیم، مردم قضاوت می‌کنند! هر کس پاسخی می‌دهد و معمولاً به دلخوری می‌کشد!

ولی جالب‌تر اینکه با پایان گفت‌وگو، صدای زنگ گوشی بلند می‌شود و دوستی یا بزرگی که احترامی دارد ـ یا از او و قدرتش می‌ترسم ـ زنگ می‌زند! خواهش و ریش گرو گذاشتن که «فلانی را فعلاً بی‌خیال شو!»

چقدر تلخ است و چقدر شرمنده‌ام که به شما می‌گویم، این ضعف را دارم! حرف بعضی عزیزان را مجبورم زمین نیندازم! شرمنده‌ام ولی واقعیت دارد! کامم از همۀ این اتفاقات تلخ است! تلخ!

این داستان همچنان می‌تواند ادامه داشته باشد…

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.