کد خبر : 19648
دیدگاه‌ها برای گستره کشت دیم در جوین ۵۰۰ درصد افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 فروردین 1398 - 12:45
-

گستره کشت دیم در جوین ۵۰۰ درصد افزایش یافت

ایرنا مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: بارندگیهای مناسب زمستان پارسال و بهار امسال تاکنون سبب افزایش ۵۰۰ درصدی سطح زیرکشت دیم محصولات زراعی طی سال زراعی جاری در این شهرستان شده است. علیرضا هاشم آبادی جوین را از قطبهای مطرح کشاورزی در خراسان رضوی توصیف و بیان کرد: این شهرستان بخاطر برخورداری از اقلیم گرم

ایرنا
مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: بارندگیهای مناسب زمستان پارسال و بهار امسال تاکنون سبب افزایش ۵۰۰ درصدی سطح زیرکشت دیم محصولات زراعی طی سال زراعی جاری در این شهرستان شده است.

علیرضا هاشم آبادی جوین را از قطبهای مطرح کشاورزی در خراسان رضوی توصیف و بیان کرد: این شهرستان بخاطر برخورداری از اقلیم گرم و خشک در صورت بارش مناسب مستعد افزایش سطح زیر کشت دیم است.
وی افزود: سال زراعی گذشته(مهر ۹۶ تا مهر ۹۷) سطح زیرکشت دیم محصولات زراعی در جوین ۱۲۰ هکتار بوده اما امسال به برکت بارشهای فراوان این گستره به ۶۰۰ هکتار در زمینهای کشت دیم رسیده است. 
مدیر جهاد کشاورزی جوین گندم، جو، زیره و هندوانه را مهمترین محصولات دیم و بی نیاز از آب قناتها و چاههای کشاورزی در این شهرستان برشمرد. 
وسعت زمینهای باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است. این شهرستان ۱۲ هزار بهره بردار در بخشهای کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.