کد خبر : 23904
دیدگاه‌ها برای یک خانه قدیمی در سبزوار تخریب شد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آبان 1398 - 20:00
-

یک خانه قدیمی در سبزوار تخریب شد

ایرنا خانه قدیمی گوهری در خیابان سهراب شهر سبزوار تخریب شد. رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار در این خصوص گفت: قدمت این خانه مربوط به دوره پهلوی است و مالک آن پس از دریافت مجوز شهرداری اقدام به تخریب بنا کرده است. مسعود پسندیده افزود: بیشتر خانه‌های تاریخی سبزوار در اختیار مالکان شخصی است که

ایرنا

خانه قدیمی گوهری در خیابان سهراب شهر سبزوار تخریب شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار در این خصوص گفت: قدمت این خانه مربوط به دوره پهلوی است و مالک آن پس از دریافت مجوز شهرداری اقدام به تخریب بنا کرده است.

مسعود پسندیده افزود: بیشتر خانه‌های تاریخی سبزوار در اختیار مالکان شخصی است که باید با خرید آن‌ها و با مشارکت شورای شهر و شهرداری از تخریب آن‌ها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: خانه‌های تاریخی نماد هر شهری ازجمله سبزوار هستند که احیا و مرمت آن‌ها منجر به رشد گردشگری و توسعه اقتصادی آن شهرستان می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: بیش از ۱۵ خانه تاریخی در سبزوار شناسایی شده که خانه‌های اولیا، اسکوئی، اسلامی، افچنگی، جعفرزاده، چشمی، سدیدی و شریعتمدار ازجمله آن‌هاست.

محسن برآبادی مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار هم گفت: مالکان خانه‌های تاریخی برای تخریب بنا یا تغییر کاربری باید از شهرداری مجوز دریافت کنند و شهرداری هم بر مبنای قانون از اداره میراث فرهنگی استعلام بگیرد.

مدیر روابط عمومی شهرداری سبزوار نیز گفت: مالکان خانه‌های قدیمی که خانه آن‌ها در ردیف آثار ملی ثبت نشده برای تخریب خانه‌های خود نیاز به مجوز شهرداری ندارند.

محمد اختریان افزود: ما نیز مخالف تخریب خانه‌های تاریخی بدون ثبت ملی هستیم و امیدواریم در این خصوص قوانینی وضع شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.