کد خبر : 14140
دیدگاه‌ها برای یک قلاده پلنگ در منطقه ریوند مشاهده شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1397 - 10:34
-

یک قلاده پلنگ در منطقه ریوند مشاهده شد

حمید رضا صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پلنگ هفته پیش با چشم مشاهد شده بود اما صبح امروز دوربینهای تله ای نیز وجود آن را در منطقه ثبت کردند. وی ادامه داد: پلنگ از گونه جانداران رو به انقراضی است که برای ادامه حیات حفاظت از آن ضروری است. مشاهده پلنگ

حمید رضا صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پلنگ هفته پیش با چشم مشاهد شده بود اما صبح امروز دوربینهای تله ای نیز وجود آن را در منطقه ثبت کردند.
وی ادامه داد: پلنگ از گونه جانداران رو به انقراضی است که برای ادامه حیات حفاظت از آن ضروری است. مشاهده پلنگ در این منطقه بیانگر موقعیت آب و هوایی و تنوع حیات وحش بسیار غنی آن است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: وجود معادن، صنایع آلاینده و چرای غیرمجاز دام از مشکلات منطقه شکار ممنوع ریوند است که به تهدیدی برای وحوش منطقه تبدیل شده است.
وی به واقع شدن جاده سبزوار – شاهرود در محدوده زیست یوزپلنگ و پلنگ ایرانی اشاره و بیان کرد: نصب تابلوهای هشداردهنده و دوربینهای کنترل سرعت، خطر برخورد حیوانات با وسائل نقلیه را کاهش می دهد.
قوچ و میش، کل و بز، آهو و روباه، کاراکال و گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی چون بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری منطقه پروند و شیراحمد سبزوار هستند.
شهرستانهای سبزوار و داورزن دارای دو منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مساحت ۳۹ هزار هکتار و دو منطقه شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار است. داورزن در فاصله ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.