کد خبر : 20377
دیدگاه‌ها برای ۱۰ هزار متر گلخانه کوچک در روستاهای سبزوار ایجاد شد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 خرداد 1398 - 10:47
-

۱۰ هزار متر گلخانه کوچک در روستاهای سبزوار ایجاد شد

ایرنا – حمید دلاوری هروی فرماندار سبزوار گفت: ظرف یک سال اخیر ۱۰ هزار متر گلخانه‌های کوچک هریک با مساحت کمتر از ۳۰۰ متر در مناطق روستایی این شهرستان ایجاد شده است. احمد برادران افزود: سازمان جهاد کشاورزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار در مناطق روستایی با صدور پروانه رایگان و ارائه تسهیلات

ایرنا – حمید دلاوری هروی

فرماندار سبزوار گفت: ظرف یک سال اخیر ۱۰ هزار متر گلخانه‌های کوچک هریک با مساحت کمتر از ۳۰۰ متر در مناطق روستایی این شهرستان ایجاد شده است.

احمد برادران افزود: سازمان جهاد کشاورزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار در مناطق روستایی با صدور پروانه رایگان و ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه از طرح‌های گلخانه‌ای حمایت می‌کند.
وی گفت: عمده محصولات تولیدی در واحدهای گلخانه‌ای روستایی شهرستان سبزوار شامل گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل دلمه، آلوئه ورا، سبزیجات و نشای محصولات است.
فرماندار سبزوار افزود: سطح زیر گشت گلخانه‌ای در این شهرستان از ۲۰ هزار مترمربع سال ۱۳۹۲ هم‌اینک به ۱۱۰ هزار مترمربع افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با توجه به کمبود منابع آبی، ترویج کشت گلخانه‌ای از برنامه‌های جهاد کشاورزی سبزوار است که زمینه مدیریت مصرف آب و افزایش تولید را فراهم می‌کند.
برادران گفت: با هدف توسعه و توانمندی مناطق روستایی نیز کارگروه‌های توسعه با عضویت اعضای شورا، دهیار و معتمدان محلی در هر روستا تشکیل می‌شود.

سبزوار ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.