کد خبر : 26275
دیدگاه‌ها برای ۱۱۲۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری سبزوار ثبت‌نام کردند بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 فروردین 1399 - 16:39
-

۱۱۲۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری سبزوار ثبت‌نام کردند

ایرنا هزار و ۱۲۰ شهروند سبزواری که از ابتدای اسفند پارسال تاکنون به خاطر بحران شیوع بیماری کرونا شغل خود را از دست داده‌اند، برای دریافت بیمه بیکاری در قالب «طرح خوداظهاری» ثبت‌نام کردند. رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار روز یکشنبه در این خصوص گفت: افرادی که در یکی از ۱۰ رسته

ایرنا

هزار و ۱۲۰ شهروند سبزواری که از ابتدای اسفند پارسال تاکنون به خاطر بحران شیوع بیماری کرونا شغل خود را از دست داده‌اند، برای دریافت بیمه بیکاری در قالب «طرح خوداظهاری» ثبت‌نام کردند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار روز یکشنبه در این خصوص گفت: افرادی که در یکی از ۱۰ رسته فعالیت آسیب‌پذیر از کرونا اشتغال داشته‌اند و بر اثر آن شغل خود را از دست داده‌اند مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند شد.

عقیل مختاری افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متقاضیان بیمه بیکاری ناشی از کرونا را که در سامانه bimebikari.mcls.gov.ir  ثبت‌نام کرده‌اند پایش کرده و نتیجه را برای آن‌ها پیامک می‌کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: نخستین آسیب شغلی ناشی از شیوع ویروس کرونا را بیکاری کارگران رستوران‌ها، تالارها، مراکز گردشگری و آموزشگاه‌های آزاد و مهدهای کودک متحمل شده‌اند.

مختاری افزود: ویروس کرونا تأثیری منفی بر وضعیت اقتصادی شهرستان گذاشته که در صورت تداوم این بیماری شرایط سخت می‌شود و  این عامل به‌طور ثانویه سبب رکود صنوف و واحدهای تولیدی بیشتری خواهد شد.

۱۷ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۱ اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان پنج هزار و ۱۱۸ را در کشورمان گرفته است. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.