کد خبر : 21958
دیدگاه‌ها برای ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر غرب خراسان رضوی پرداخت شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 مرداد 1398 - 8:05
-

۱۲ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر غرب خراسان رضوی پرداخت شد

ایرنا از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به عشایر شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و داورزن در غرب استان خراسان رضوی پرداخت شده است. رئیس اداره امور عشایری سبزوار گفت: این تسهیلات از طریق شرکت تعاونی عشایری برای تأمین علوفه و بهسازی اماکن نگهداری دام پرداخت شده است. حمید کیانی مهر افزود: همچنین

ایرنا

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به عشایر شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و داورزن در غرب استان خراسان رضوی پرداخت شده است.

رئیس اداره امور عشایری سبزوار گفت: این تسهیلات از طریق شرکت تعاونی عشایری برای تأمین علوفه و بهسازی اماکن نگهداری دام پرداخت شده است.

حمید کیانی مهر افزود: همچنین ۷۴۰ تن علوفه دامی برای تأمین علوفه موردنیاز دام‌های عشایر در شهرستان‌های سبزوار توزیع شد.

وی اظهار داشت: از این میزان علوفه ۵۰۰ تن جو، ۲۴۰ تن کنسانتره و سبوس بوده و ۱۵۰ تن آرد نیز بین عشایر این شهرستان‌ها توزیع شده است.

کیانی مهر گفت: عشایر شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و داورزن سالانه حدود ۲۰ درصد گوشت قرمز مصرفی منطقه معادل ۹۰۰ تن را تولید می‌کنند.

۷۰ درصد جمعیت عشایری سبزوار، داورزن و خوشاب در بخش روداب و بقیه در بخش مرکزی سبزوار و شهرستان‌های خوشاب و داورزن استقرار دارند.

عشایر این شهرستان‌ها از هشت طایفه تشکیل شده‌اند و ۷۰ هزار رأس دام سبک شامل گوسفند، بز و حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.