کد خبر : 24230
دیدگاه‌ها برای ۱۴۱ مورد مشکوک به آنفولانزا در سبزوار/ فوتی نداشته‌ایم بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 آذر 1398 - 13:59
-

۱۴۱ مورد مشکوک به آنفولانزا در سبزوار/ فوتی نداشته‌ایم

خبرگزاری مهر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تاکنون هیچ خبری مبنی بر فوت افراد به دلیل آنفولانزا در شهرستان سبزوار وجود ندارد.  فاطمه نوده با اشاره آغاز زود هنگام موج سرما و بیماری‌های تنفسی ازجمله سرماخوردگی و آنفولانزا در کشور اظهار کرد: تاکنون تعداد ۱۴۱ مورد مشکوک به آنفلوانزا در سبزوار داشته‌ایم، از

خبرگزاری مهر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تاکنون هیچ خبری مبنی بر فوت افراد به دلیل آنفولانزا در شهرستان سبزوار وجود ندارد.

 فاطمه نوده با اشاره آغاز زود هنگام موج سرما و بیماری‌های تنفسی ازجمله سرماخوردگی و آنفولانزا در کشور اظهار کرد: تاکنون تعداد ۱۴۱ مورد مشکوک به آنفلوانزا در سبزوار داشته‌ایم، از این تعداد ۶ نفر تست آنفولانزای  ایشان مثبت بوده که با مراقبت‌های انجام شده همگی بهبود یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد بروز آنفولانزا از نظر آماری طبیعی است، افزود: اگر مردم سرماخوردگی با تب شدید و ناگهانی داشته باشند و همچنین اگر این علائم در کودکان همراه با علائم گوارشی باشد، حتماً به پزشک مراجعه شود و در موارد سرماخوردگی‌های جزئی و ساده نیز بهتر است بیماران به پزشک مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با تأکید بر اینکه تا به امروز گزارشی مبنی بر فوت افراد به دلیل آنفولانزا در سبزوار نداشته‌ایم، بیان کرد: فرد مبتلا شده به آنفولانزا باید استراحت کافی داشته باشد و از حضور در مجامع عمومی جهت جلوگیری از ابتلای دیگران خودداری کند، همچنین نوشیدن مایعات به‌خصوص آبمیوه‌های طبیعی فصل و سوپ می‌تواند به ایمنی و بهبود حال جسمانی فرد در بیماری کمک کنید.

نوده با اشاره به اینکه شستن دست یک امر ضروری است که می‌تواند از انتقال این بیماری جلوگیری کند و استفاده از ماسک می‌تواند باعث جلوگیری از انتقال آن شود، عنوان کرد: توصیه می‌شود افراد مسن، بیماران دارای نارسایی کلیه و دیابت، افراد سرطانی و همچنین افرادی که ناراحتی‌های مزمن تنفسی دارند از واکسن آنفولانزا با رعایت اصول ایمنی و تزریق واکسن، استفاده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.