کد خبر : 21971
دیدگاه‌ها برای ۳۴۰ روستای خراسان رضوی با تانکر آب‌رسانی می‌شوند بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 17:00
-

۳۴۰ روستای خراسان رضوی با تانکر آب‌رسانی می‌شوند

ایرنا حدود ۵۰۰ روستای خراسان رضوی در شرایط تنش آبی هستند که ۳۴۰ روستا از این تعداد با تانکر آب‌رسانی می‌شوند. سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی روز چهارشنبه در بازدید از طرح‌های آب‌رسانی شهرستان سبزوار افزود: با ایجاد شبکه‌های پایدار، تأمین آب روستاها با تانکر تا سال ۹۹ کاهش می‌یابد. سید ابراهیم علوی

ایرنا

حدود ۵۰۰ روستای خراسان رضوی در شرایط تنش آبی هستند که ۳۴۰ روستا از این تعداد با تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی روز چهارشنبه در بازدید از طرح‌های آب‌رسانی شهرستان سبزوار افزود: با ایجاد شبکه‌های پایدار، تأمین آب روستاها با تانکر تا سال ۹۹ کاهش می‌یابد.

سید ابراهیم علوی اظهار داشت: در سال جاری با افزایش حجم بارش‌ها و تکمیل چندین طرح مجتمع آب‌رسانی روستایی، آمار روستاهایی که با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شوند کاهش داشت.

وی گفت: از مجموع ۷۳ شهر خراسان رضوی ۳۰ شهر در ماه‌های تیر و مرداد امسال در آستانه کمبود آب قرار داشت که با مدیریت شبکه و کاهش فشار در زمان اوج مصرف به شرایط بحران نرسیدیم.

وی با اشاره به فرسودگی شبکه‌های آب خراسان رضوی افزود: در محدوده روستاهای استان ۲۶ هزار کیلومتر شبکه انتقال و توزیع و در مناطق شهری ۶ هزار کیلومتر شبکه وجود دارد که حدود ۵۰ درصد این شبکه‌ها فرسوده هستند.

علوی اظهار داشت: میزان شبکه‌های فرسوده در مناطق روستایی استان بیشتر است که نیاز به عملیات اصلاحی دارد و به علت طول شبکه و کمبود منابع مالی، نوسازی شبکه‌ها با  اولویت انجام می‌شود.  

یک‌میلیون و ۵۹۳ هزار نفر از جمعیت یک‌میلیون و ۷۳۰ هزارنفری روستانشینان خراسان رضوی در قالب دو هزار و ۴۸۶ روستا زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.