کد خبر : 31643
دیدگاه‌ها برای ۸۰ طرح فناورانه و سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تصویب شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 تیر 1401 - 6:29
-

۸۰ طرح فناورانه و سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تصویب شد

مدیر مرکز رشد واحدهای فناورانه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با رویکرد توسعه اقتصاد دانش بنیان در این مرکز راه‌اندازی ۸۰ طرح فناورانه و سلامت محور به تصویب رسیده است.

امیر رائفی شامگاه چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: مرکز رشد واحدهای فناورانه علوم پزشکی سبزوار در حوزه‌های طب سنتی، گیاهان دارویی، مواد غذایی ارگانیک، بیوتکنولوژی پزشکی و تحقیقات جامع باروری و ناباروری به فناوران ارائه خدمات می‌کند.

وی ادامه داد: فراهم کردن مقدمات راه‌اندازی پردیس فناوری سلامت توسط مرکز رشد از برنامه‌های این مرکز است که موافقت اولیه دریافت شده است.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناورانه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ساخت پردیس سلامت یک اولویت به شمار می‌رود و راه‌اندازی آن با وجود مرکز رشد و واحدهای فناورانه و ظرفیت‌های علمی دانشگاه زمینه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و افزایش تولید محصولات سلامت محور را فراهم می‌کند.

رائفی افزود: شرایط برای ساخت شهرک فناوری سلامت در سبزوار فراهم شده است چنان که زمینی به مساحت سه هکتار با ساختمانی سه طبقه برای این طرح در نظر گرفته شده است تا تمام هسته‌های فناور دانشگاه که تولید علم و ثروت و به دنبال آن نیازهای حوزه سلامت جامعه را برطرف می‌کنند در این مکان مستقر شود.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.