کد خبر : 24803
دیدگاه‌ها برای آبدهی قنات‌های سبزوار افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 دی 1398 - 13:24
-

آبدهی قنات‌های سبزوار افزایش یافت

ایرنا مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: مرمت و لایروبی ۵۰۰ رشته قنات این شهرستان موجب افزایش ۶۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای دبی آب آن‌ها شده است. منصور برغمدی در جمع خبرنگاران افزود: ۵۰۰ رشته قنات ظرف یک سال اخیر تاکنون با هزینه ۴۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و خودیاری مالکان در سبزوار مرمت شده‌اند.

ایرنا

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: مرمت و لایروبی ۵۰۰ رشته قنات این شهرستان موجب افزایش ۶۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای دبی آب آن‌ها شده است.

منصور برغمدی در جمع خبرنگاران افزود: ۵۰۰ رشته قنات ظرف یک سال اخیر تاکنون با هزینه ۴۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و خودیاری مالکان در سبزوار مرمت شده‌اند.

وی ادامه داد: ۸۵ درصد هزینه مرمت این قنات‌ها از سوی دولت و ۱۵ درصد آن توسط کشاورزان پرداخت شد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار به تأمین یک چهارم آب کشاورزی این شهرستان از محل قنات‌ها اشاره و بیان کرد: عملیات امسال احیا قنات‌ها در سبزوار ۶۰۰ لیتر آب در ثانیه بر حجم بهره‌گیری از آن‌ها افزوده است.

وی افزود: هزار و ۱۲ رشته قنات با مجموع طول هزار و ۱۵۵ کیلومتر و آبدهی پنج هزار و ۴۰۰ لیتر در ثانیه در سطح شهرستان سبزوار وجود دارد. 

۲۲ هزار بهره‌بردار کشاورزی در بخش‌های زراعت، باغبانی و دامداری سبزوار فعالیت دارند. این شهرستان ۵۶ هزار هکتار سطح زیر کشت آبی دارد که ۳۷ هزار آن زراعی و ۱۹ هزار هکتار باغ است. سبزوار با حدود هفت هزار هکتار سطح زیر کشت وش پنبه نیز رتبه نخست را از این نظر در خراسان رضوی دارد. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.