کد خبر : 1432
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1393 - 1:22
-

آب پاکی ضرغامی روی دست روحانی

“در چارچوب سیاست های ما نیست“؛ این آب پاکی است که عزت الله ضرغامی روی دست دولت ریخت که انتظار حمایت تام و تمام از صدا و سیما رسمی کشور را نداشته باشد. به گزارش تدبیر “عزت الله ضرغامی” این گونه پاسخ سوال خبرنگاران را داده تا دولت امیدوار نباشد در ماه های پایانی ریاست

zarqami-rouhaniدر چارچوب سیاست های ما نیست“؛ این آب پاکی است که عزت الله ضرغامی روی دست دولت ریخت که انتظار حمایت تام و تمام از صدا و سیما رسمی کشور را نداشته باشد.

به گزارش تدبیر “عزت الله ضرغامی” این گونه پاسخ سوال خبرنگاران را داده تا دولت امیدوار نباشد در ماه های پایانی ریاست او بر صدا وسیما، تغییری در سیاست های این سازمان عریض و طویل ایجاد شود.

به گزارش تدبیر ضرغامی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در پاسخ به سوالی درباره انتقاد دولت به عملکرد صداوسیما گفت: “من در دوره مدیریت خود سه دولت را تجربه کردم. وظیفه صداوسیما بر اساس مشی‌ای که رهبر معظم انقلاب دارند پشتیبانی از دولت ها و وظیفه قانونی و شرعی ماست، ولی ممکن است در هر دوره برخی از خواسته‌ها عملاً در چارچوب سیاست رسانه ملی نباشد، ولی به هر حال سعی می‌کنیم وظیفه خود را انجام دهیم.”
ضرغامی با اضافه کردن “ها” به دولت، به گونه ای جمع بست که عملکرد او در زمان دولت های محمود احمدی نژاد و حسن روحانی یکی بوده و تنها به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کرده است و تفاوتی در رویکرد صدا و سیما به این دو دولت وجود نداشته است.

ضرغامی توضیح نداد که بر مبنای چه شاخصی عملکرد یک ساله اخیر خود برابر دولت یازدهم را با حمایت های بی اندازه از دولت مهرورز یکسان می داند. با این وجود او به صراحت گفت برخی خواسته های دولت در راستای سیاست های او و سازمان متبوعش نیست اما به موردی از خواسته های دولت اشاره نکرد.
با وجود حرف های رییس سازمان صداوسیما، ماجرای ضرغامی و روحانی به همین یک سالی که از عمر دولت یازدهم گذشته باز نمی گردد.

به گزارش تدبیر در جریان رقابت های انتخاباتی، حسن روحانی از هر فرصتی که دوربین “پخش زنده” سیما در اختیارش بوذ، از انتقاد به عملکرد صدا وسیما دریغ نمی کرد. انتقادهایی که بیشتر به شیوه برخورد صدا وسیما با تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در زمان ریاست حسن روحانی باز می گشت. آن جا که برای دفاع از سیاست های دولت احمدی نژاد و پس از آن سعید جلیلی در پرونده هسته ای ایران، عملکرد روحانی و پذیرش تعلیق غنی سازی با عناوینی که تعبیر “عقب نشینی” و حتی “خیانت” از آن برمی آمد توصیف می شد.
اتهام هایی که زده می شد و تریبونی برای پاسخگویی که داده نمی شد، دلیل اصلی روحانی برای انتقاد از سازمان ضرغامی در زمان رقابت های انتخاباتی بود.
پس از پیروزی روحانی و روی کار آمدن دولت یازدهم، چرخش صدا و سیما به سمت منتثقدان دولت با شیبی تدریجی ادامه یافت و تا جایی پیش رفت که کار به مواجهه مستقیم رییس دولت و رییس سازمان رسید.

ماجرای تاخیر یک ساعته در پخش گفت و گوی مستقیم تلویزیونی رییس جمهوری بر سر انتخاب مجری برنامه آن قدر بالا گرفت که کار به عقب نشینی ضرغامی و در نهایت نامه نگاری شبانه او به رییس شورای نظارت بر صداوسیما رسید.
ماجرا اما به همین جا ختم نشد و رویکرد برنامه های مختلف سیاسی و اقتصادی صداوسیما به نحوی بوده که بارها مورد انتقاد دولت قرار گرفته است.

موضع ضرغامی نشان می دهد که در روزهای پایانی حضور او در راس صدا و سیما دولت نباید انتظار ویزه ای از تنها رسانه دیداری – شنیداری رسمی کشور داشته باشد.درصدا و سیما بر همان پاشنه گذشته می چرخد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
mina شنبه , ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸

عجبا که در دولت قبلی این رسانه کاملا در اختیار احمدی نژاد بود، البته دیگر کسی سراغ این رسانه نمی رود

نظرات بسته شده است.