کد خبر : 30384
دیدگاه‌ها برای آب پشت سدهای غرب خراسان رضوی ۵۷ درصد کاهش یافته است بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 بهمن 1400 - 8:29
-

آب پشت سدهای غرب خراسان رضوی ۵۷ درصد کاهش یافته است

مجموع حجم آب ذخیره در پشت سدهای “سنگرد، یام و کمایستان” واقع در محدوده غربی خراسان رضوی در مقایسه با حجم آبی که پارسال پشت این سه سد وجود داشت، به میزان ۵۶ درصد کاهش یافته است. سدهای “سنگرد، یام و کمایستان” واقع در محدوده جغرافیایی شهرستان‌های ششتمد، جوین و جغتای در غرب خراسان رضوی تحت

مجموع حجم آب ذخیره در پشت سدهای “سنگرد، یام و کمایستان” واقع در محدوده غربی خراسان رضوی در مقایسه با حجم آبی که پارسال پشت این سه سد وجود داشت، به میزان ۵۶ درصد کاهش یافته است.

سدهای “سنگرد، یام و کمایستان” واقع در محدوده جغرافیایی شهرستان‌های ششتمد، جوین و جغتای در غرب خراسان رضوی تحت مدیریت امور منابع آب ناحیه سبزوار قرار دارند.

مدیر امور منابع آب ناحیه سبزوار آخرین حجم ذخیره آب پشت این سدها را ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب اعلام و بیان کرد: این حجم آب هشت میلیون مترمکعب کمتر از میزان ذخیره آن در زمان مشابه پارسال است.

محمد ثابتی‌مقدم افزود: دریاچه پشت “سد سنگرد” واقع در شهرستان ششتمد هم‌اینک پنج میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب آب را در خود ذخیره دارد.  

وی ادامه داد: این در حالی است که سد سنگرد ششتمد پارسال در همین زمان افزون بر ۱۳ میلیون مترمکعب آب در دریاچه پشت خود ذخیره داشت. 

مدیر امور منابع آب ناحیه سبزوار گنجایش دریاچه پشت “سد یام” واقع در حوزه جغرافیایی شهرستان جوین را نیز یک میلیون و ۳۷۰ هزار متر مکعب ذکر و بیان کرد: هم‌اینک ۳۵۰ هزار مترمکعب از این حجم آب دارد. 

وی گفت: دریاچه پشت سد یام جوین پارسال در همین زمان ۵۱۰ هزار مترمکعب آب را در خود ذخیره کرده بود. 

ثابتی‌مقدم در ادامه به وضعیت “سد کمایستان” واقع در محدوده جغرافیایی شهرستان جغتای نیز اشاره و بیان کرد: این سد نیز هم‌اینک ۴۵۰ هزار مترمکعب آب را پشت خود ذخیره دارد که در مقایسه با پارسال تغییری نکرده است. 

امور آب ناحیه سبزوار منابع آبی را ۶ شهرستان “جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و سبزوار” واقع در غرب خراسان رضوی را مدیریت می‌کند.

این شهرستان‌ها در مجموع ۱۸ درصد از کل منابع آبی استان ۱۱۹ هزار و ۶۴ کیلومترمربعی خراسان رضوی را در اختیار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.