کد خبر : 15643
دیدگاه‌ها برای آتش نشانی فاقد آتش نشان بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 17 شهریور 1397 - 22:36
-

آتش نشانی فاقد آتش نشان

ایستگاه آتش نشانی داورزن در هر نوبت کاری فقط یک آتش نشان دارد که وظیفه پاسخگویی به تماس ها، رانندگی خودرو و انجام عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را عهده دار می باشد. به گزارش ایرنا، این ایستگاه آتش نشانی به عنوان مرکز اطفای حریق شهرستان داورزن به قدری با کمبود نیرو مواجه

ایستگاه آتش نشانی داورزن در هر نوبت کاری فقط یک آتش نشان دارد که وظیفه پاسخگویی به تماس ها، رانندگی خودرو و انجام عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را عهده دار می باشد.

به گزارش ایرنا، این ایستگاه آتش نشانی به عنوان مرکز اطفای حریق شهرستان داورزن به قدری با کمبود نیرو مواجه است که در صورت وقوع ۲ حادثه همزمان امکان امداد رسانی به یکی از آنها را ندارد.
این در حالی است که این شهرستان ۲۲ هزار نفری در شاهراه ورودی خراسان رضوی از سمت غرب استان، محل تردد بیش از ۲۰ میلیون زائر و مجاور حرم مطهر رضوی در هر سال است که توجه به حفظ ایمنی و سلامت این افراد در گرو نقش آفرینی کامل نهادهای امداد رسانی این منطقه می باشد.
یکی از شهروندان شهرستان داورزن در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در زمان وقوع حریق در محل سکونت خود با ۱۲۵ تماس گرفتم که کسی پاسخگو نبود و مردم به ناچار با کمک یکدیگر آتش را مهار کردند.
حسن صابری افزود: در حادثه دیگر که فردی درون یک چاه سقوط کرده بود مردم با سازمان آتش نشانی تماس گرفتند که با پاسخ ‘نیرویی برای اعزام نداریم’ روبرو شدند.
وی اظهار داشت: در این حادثه که امداد رسانی فقط با حضور ماموران آتش نشانی امکان پذیر بود، مردم به ناچار با آتش نشانی سبزوار در ۷۵ کیلومتری این منطقه تماس گرفتند و از آنها درخواست کمک کردند.
وی گفت: ایستگاه مزبور نیز با بیان این موضوع که اجازه خروج از محدوده شهرستان را نداریم، کسی برای امداد رسانی اعزام نکرد و در نهایت با کمک مردم ، فرد مصدوم از چاه بیرون آورده شد که البته تبعات شدید برای مصدوم به همراه داشت.
صابری افزود: با توجه به این قبیل مشکلات در منطقه، با همت مردم یک ایستگاه آتش نشانی در روستای صدخرو داورزن راه اندازی شد که این ایستگاه هم فقط در ساعات اداری فعالیت دارد.
وی اظهار داشت: امیدوارم مسئولان ذیربط پیش از آنکه این مشکل خسارات جبران ناپذیر وارد کند در این زمینه چاره ای بیاندیشند.

* آتش نشانی داورزن با کمبود ۶ آتش نشان روبروست
مسئول نمایندگی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی آتش نشانی داورزن گفت: بر مبنای استانداردها در هر نوبت کاری دست کم سه مامور آتش نشان باید در ایستگاه حضور داشته باشند اما ایستگاه آتش نشانی داورزن در هر نوبت یک مامور دارد و با کمبود ۶ آتش نشان روبروست.
علی اصغر طاهری افزود: کمبود شدید نیرو امداد رسانی توسط این سازمان را با مشکل مواجه کرده و سبب شده است در عملیاتی که مامور آتش نشان به محل اعزام می شود، امداد رسانی بدون کمک مردم امکان پذیر نباشد.
وی اظهار داشت: آتش نشانی و خدمات ایمنی داورزن همچنین با کمبود فضای فیزیکی مواجه است و سه خودرو این ایستگاه به همین علت پشت سرهم متوقف می شوند و در صورت نقص فنی خودرو اول، مشکلاتی در امداد رسانی سریع ایجاد می شود.
وی در زمینه علت عدم خدمات رسانی ایستگاه آتش نشانی سبزوار نیز گفت: بر اساس نامه سازمان آتش نشانی، حریم شهری ماموران ایستگاهها برای خدمت رسانی حدود ۱۰ کیلومتر است و آنان برای خروج از این محدوده نیاز به مجوز فرماندار شهرستان دارند.
طاهری با بیان اینکه ایستگاه آتش نشانی داورزن طی چهار ماه نخست امسال به ۲۵ حادثه در جاده تهران – مشهد خدمات رسانی کرده است افزود: توجه به این ایستگاه با توجه به نقش آفرینی آن در نجات هموطنان ضروری است.

* آتش نشانی داورزن نیازمند نگاه ملی
معاون فرماندار داورزن نیز گفت: این شهرستان هرچند کوچک است اما حوزه استحفاظی آن پوشش ۸۰ کیلومتر از جاده ملی است که این امر نشان از حساسیت جایگاه امداد رسانی در منطقه دارد.
علیرضا عبداللهی افزود: اقدامات بسیار برای تامین نیرو و همچنین به روز نمودن تجهیزات آتش نشانی از سوی مسئولان شهرستان انجام گرفته اما تاکنون به دلیل نبود نیروی متخصص بومی و فقدان اعتبار کافی نتیجه ای حاصل نشده است.
وی در باره ایستگاه آتش نشانی روستای صدخرو نیز اظهار داشت: این ایستگاه مردمی در سال ۱۳۹۳ با ساختمان و تجهیزات مناسب و با هدف پشتیبانی از آتش نشانی داورزن به بهره برداری رسید که به دلیل نداشتن نیروی کافی و وجود مسافت زیاد توانایی امداد رسانی کامل را ندارد.
معاون فرماندار داورزن با بیان اینکه حفظ جان و مال شهروندان از مهمترین وظایف مسئولان شهرستان است گفت: امداد رسانی در این منطقه از کشور نیاز به نگاه ملی دارد تا علاوه بر خدمات رسانی شایسته به زائران حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)، امداد رسانی واقعی به مناطق محروم نیز تحقق یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.