کد خبر : 20254
دیدگاه‌ها برای آشنایی با ۲۳ شهید ورزشکار سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 24 خرداد 1398 - 13:59
-

آشنایی با ۲۳ شهید ورزشکار سبزوار

ایثار شهرستان سبزوار ۲۳ شهید ورزشکار که مقام‌های استانی، کشوری کسب کرده‌اند را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است. شهرستان سبزوار از دیرباز مهد عالمان، فرهیختگان و ورزشکاران زیادی بوده است. در زمان دوران دفاع مقدس و با شروع جنگ تحمیلی بسیاری از جوانان گوش به فرمان رهبر خود  از مادیات دنیوی گذشتند

ایثار

شهرستان سبزوار ۲۳ شهید ورزشکار که مقام‌های استانی، کشوری کسب کرده‌اند را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

شهرستان سبزوار از دیرباز مهد عالمان، فرهیختگان و ورزشکاران زیادی بوده است.
در زمان دوران دفاع مقدس و با شروع جنگ تحمیلی بسیاری از جوانان گوش به فرمان رهبر خود  از مادیات دنیوی گذشتند و در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شدند.
در میان این رزمندگان که با وحدت و یکپارچگی عازم شده بودند انسان‌هایی از طیف‌های مختلف مانند پزشک، مهندس، معلم، دانش‌آموز، کاسب، طلبه، ورزشکار و… حضور داشتند و دوشادوش هم برای عزت این سرزمین به مبارزه پرداختند.
شهرستان سبزوار ۲۳ شهید ورزشکار که نماد پهلوانی و نماینده تمام ورزشکاران این شهرستان هستند را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است، شهدایی که در اخلاق نمونه بودند و ازنظر فکری در خانواده‌هایی پرورش یافته بودند که از همان ابتدا بر لقمه حلال تأکید فراوان داشتند.
این شهدا چه خوب پله‌های ترقی را طی کردند و دعاهای مادرانشان چه زیبا در حقشان اجابت شد و امروز کوچه‌پس‌کوچه‌های سبزوار با تصاویر آن‌ها مزین شده و الگوی جوانان این شهرستان هستند.
همه‌ساله به یاد این شهدا مراسمات و یادبودهای مختلف ورزشی گرفته می‌شود تا جوانان سبزواری پرورش یافتگان ورزشکار انقلاب اسلامی را در این خطه بشناسند.

آمار شهدای ورزشکار سبزوار

گفتنی است شهرستان سبزوار که در ۲۳۰ کیلومتری مشهد قرار دارد ۹۴۷ شهید، ۳۱۵۶ جانباز و ۲۶۵ آزاده را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.