کد خبر : 26566
دیدگاه‌ها برای آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 - 18:28
-

آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار

خبرگزاری صدا و سیما برداشت گل محمدی از سطح ۶۷ هکتار از مزارع شهرستان سبزوار آغاز شده است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار با حضور در یکی از مزارع گل محمدی این شهرستان ضمن بازدید از عملیات برداشت گل محمدی گفت: شهرستان سبزوار به دلیل تنوع اقلیم، قطب تولید گیاهان دارویی ازجمله گل محمدی است.

خبرگزاری صدا و سیما

برداشت گل محمدی از سطح ۶۷ هکتار از مزارع شهرستان سبزوار آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار با حضور در یکی از مزارع گل محمدی این شهرستان ضمن بازدید از عملیات برداشت گل محمدی گفت: شهرستان سبزوار به دلیل تنوع اقلیم، قطب تولید گیاهان دارویی ازجمله گل محمدی است.

منصور برغمدی افزود: جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر با هدف تغییر الگوی کشت و بالا بردن درآمد خانوارهای روستایی اقدام به ترویج و توسعه تعدادی از ارقام مناسب با اقلیم شهرستان کرده و توسعه کشت گل محمدی به‌طور مستقیم با توسعه واحدهای فرآوری مرتبط است.

مدیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هم‌اکنون سطح زیر کشت این محصول حدود ۶۷ هکتار با میانگین عملکرد ۴ تن در هکتار است اضافه کرد: امسال میزان تولید گل محمدی در شهرستان سبزوار به ۲۷۰ تن خواهد رسید.

برغمدی با اشاره به ظرفیت بالای این صنعت برای جذب سرمایه‌گذار گفت: جهاد کشاورزی از ورود سرمایه‌گذاران در زمینه فرآوری و یا خرید قراردادی محصول توسط شرکت‌های تعاونی حمایت می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.