کد خبر : 20601
دیدگاه‌ها برای آغاز پروژه وقف مشارکتی علمی ــ آموزشی در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 تیر 1398 - 9:47
-

آغاز پروژه وقف مشارکتی علمی ــ آموزشی در سبزوار

ایکنا با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ساخت دومین پروژه وقف مشارکتی در سبزوار با هدف ایجاد سالن مطالعه در مجموعه خوابگاهی بهار دانشگاه حکیم سبزواری، توسط کارگروه یاوران وقف علمی ــ آموزشی حیات طیبه آغاز شد. ساخت اولین وقف مشارکتی علمی و آموزشی در دانشگاه حکیم سبزواری و دومین وقف علمی ـ

ایکنا

با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ساخت دومین پروژه وقف مشارکتی در سبزوار با هدف ایجاد سالن مطالعه در مجموعه خوابگاهی بهار دانشگاه حکیم سبزواری، توسط کارگروه یاوران وقف علمی ــ آموزشی حیات طیبه آغاز شد.

ساخت اولین وقف مشارکتی علمی و آموزشی در دانشگاه حکیم سبزواری و دومین وقف علمی ـ مشارکتی در سبزوار با حضور معاون وزیر علوم با کلنگ‌زنی توسط مسئولان جهت ساخت سالن مطالعه در خوابگاه بهار دانشگاه حکیم سبزواری آغاز شد.

در این مراسم ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور با اشاره به اینکه بحث علم و فن‌آوری موضوع مبارزه با جهل و از موارد تأکید شده در دین اسلام است، بیان کرد: وقف عملی پسندیده و از سنت‌های نبوی است که برای نسل‌های بعدی ماندگار خواهد شد و خیرین هیچ منیت و ریایی در این کار ندارند.

وی ادامه داد: در وقف بحث عدد و رقم مطرح نیست. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای حمایت از خیرین، ستادی را در وزارت علوم تشکیل داده که اگر ۵۰ درصد از پروژه‌های خیرین به اتمام برسد، این وزارتخانه برای تکمیل ۵۰‌ درصد بعدی اهتمام  می‌کند.

مطیعی اضافه کرد: اگر در بین مراحل ساخت پروژه، خیرین از وام بانکی استفاده کنند، این صندوق پرداخت کارمزد بانکی را برای حمایت از خیرین برعهده می‌گیرد و خیرین اصل وام را پرداخت خواهند کرد.

در ادامه این مراسم، علی‌اصغر مولوی، رئیس  دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: نیاز امروز جامعه ما این است که وقف از سمت‌وسوی خدمات اجتماعی و مذهبی به سمت موضوعات علمی و آموزشی پیش برود و دانشگاه حکیم سبزواری با داشتن بیش از ۸۰۰۰ دانشجوی ایرانی و خارجی نیازمند ساخت خوابگاه برای دانشجویان، سالن مطالعه و خدمات پژوهشی برای اساتید است که واقفان و خیرین می‌توانند در این راه کمک کنند.

در ادامه همچنین حجت‌الاسلام جواد خاتمی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری عنان کرد: در این مجموعه خوابگاهی در کنار سالن مطالعه، به نمازخانه نیز نیاز داریم که امیدواریم خیران در ساخت نمازخانه، ما را یاری کنند.

غلامرضا جعفری، مدیر کارگروه وقف علمی-آموزشی و فرهنگی (حیات طیبه) نیز در این مراسم با بیان اینکه این پروژه با اعتبار پیش‌بینی‌شده چهار میلیارد ریالی به‌صورت وقف مشارکتی توسط خیرین و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار ساخته خواهد شد، گفت: از فعالیت‌های گذشته این مجموعه در سبزوار می‌توان به تکمیل ساخت دانشکده فنی و حرفه‌ای بقیه‌الله، در سال ۹۴، ساخت و تکمیل دانشکده علوم قرآنی سبزوار با اعتبار بیش از دو میلیارد تومان و ساخت آزمایشگاه دبیرستان نمونه سربداران با متراژ ۳۰۰ مترمربع در سال ۹۷ و ۹۸ اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.