کد خبر : 11824
دیدگاه‌ها برای آقای پارسی‌پور اول از رئیس‌تان شروع کنید بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 دی 1394 - 14:56
-

آقای پارسی‌پور اول از رئیس‌تان شروع کنید

سبزواریان: ۱۲ دی ماه مصاحبه‌ای از حسن پارسی‌پور معاون مالی و برنامه ریزی فرمانداری سبزوار با عنوان « از فعالیت نشریات و پایگاه‌های خبری فاقد مجوز در سبزوار جلوگیری می‌شود» روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت. به فاصله دو هفته از این اظهارات، روز گذشته مصاحبه دیگری از حسن پارسی پور با عنوان «فضای رسانه سبزوار آسیب

parsipour01سبزواریان: ۱۲ دی ماه مصاحبه‌ای از حسن پارسی‌پور معاون مالی و برنامه ریزی فرمانداری سبزوار با عنوان « از فعالیت نشریات و پایگاه‌های خبری فاقد مجوز در سبزوار جلوگیری می‌شود» روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت. به فاصله دو هفته از این اظهارات، روز گذشته مصاحبه دیگری از حسن پارسی پور با عنوان «فضای رسانه سبزوار آسیب شناسی خواهد شد» منتشر شد.

اظهارات حسن پارسی پور چند نکته بیشتر نداشت:

۱- رسانه‌ها گروهی باید اخبار و اطلاعات را بطور صحیح به مردم و مسئولان منتقل کنند و در کنار نقد منصفانه به ارائه راهکار و پیشنهاد بپردازند.

۲- سایت‌ها و پایگاه‌های خبری و تمام نشریات این شهرستان ملزم به رعایت قانون هستند و باید نسبت به اخذ مجوزهای قانونی اقدام کنند.

۳- متاسفانه برخی خبرنگاران مغرضانه و به صورت غیر حرفه‌ای نسبت به انتشار اخبار اقدام می‌کنند که این امر جزء تشویش اذهان عمومی و سیاه نمایی اوضاع جامعه چیز دیگری در بر ندارد.

۴- نقد باید مشهود به حاوی اطلاعات صحیح باشد تا بر مبنای آن بتوان برنامه ریزی کرد و خبرنگاران علاوه بر انتشار انتقادات خود از مدیران پیشنهاد نیز ارائه دهند تا با یک خرد جمعی به برنامه ریزی منسجمی دست پیدا کنیم.

اما با خواندن اظهارات معاون مالی و برنامه‌ریزی فرماندار سبزوار چند نکته را لازم دانستیم به ایشان متذکر شویم:

۱- آقای پارسی پور اول از دولتی‌ها شروع کنید

یکی از آسیب‌های رسانه‌ای سبزوار پاسخگو نبودن مسئولین است. جای دوری نمی‌رویم همین آقای برادران رئیس خود شما. دو سالی می‌شود که سوار بر صندلی ریاست فرمانداری است. آیا تا بحال یک بار هم یک نشست خبری برگزار کرد؟ آیا شما که به فکر سازماندهی فضای رسانه افتاده‌اید به این فکر نکرده بودید که فرماندار به عنوان اولین شخص دولت در شهر الگوی دیگر مدیران دولتی خواهد بود؟ آیا فکر نمی‌کنید درب اتاق فرماندار باید به روی خبرنگاران باز باشد؟ آیا می دانید چند بار خبرنگاران از رسانه‌های مختلف درخواست مصاحبه شفاهی و کتبی از رئیس شما داشته‌اند؟ نمونه‌اش خود ما، همین دو هفته ای پیش وقتی دیدیم درخواست‌های شفاهی برای مصاحبه راه به جایی نمی‌برد درخواست کتبی نوشتیم. چرا جوابی نگرفتیم؟ چرا کسی نگفت مجوز سایتتان را بیاورید؟ درد شما مجوز نیست.

۲- وقتی خبرنگاران را پشت درهای بسته نگه می‌دارند شما کجایید؟

یکی از نیازهای فضای باز رسانه ای دسترسی آزاد به اطلاعات است مگر اطلاعاتی که امنیتی باشد. چقدر از جلسات فرمانداری، دیگر ادارات و شورای شهر علنی برگزار می‌شود؟ آیا اصلاً برایتان مهم است؟ وقتی که همه رسانه‌ها به شورای شهر انتقاد می‌کردند که چرا جلسات را غیرعلنی برگزار می‌کنید چرا از رسانه‌ها حمایت نکردید؟ مگر نمی‌دانستید که شورای شهر موظف است که جلساتش علنی باشد مگر در موارد خاص (که آن هم تعریفش مشخص است). آیا قانون فقط برای رسانه‌ها قانون است؟ در خود همین فرمانداری شما چقدر از جلساتتان را علنی برگزار می‌کنید؟ چقدر اطلاع رسانی می‌کنید که خبرنگاران در جلسات حضور داشته باشند؟!

۳- مسئولین با تمجید مشکل ندارند نه با انتقاد!

گفته‌اید که هیچ یک از مدیران دستگاه‌های اجرائی مخالف انتقاد نیستند. این طور نیست. اکثر مسئولین اصلاً حاضر به پاسخ گویی نیستند مخصوصاً وقتی که بدانند رسانه ای به عملکردشان نقد دارد. همین چند ماه پیش بود که همه خبرنگاران شهر از یکی از نشریات زرد به اداره ارشاد سبزوار معترض شدند. نشریه ای که در صفحه اول هر شماره‌اش عکس یادگاری سردبیر نشریه با یکی از مسئولین را چاپ می‌کرد. چرا آن موقع صدای خبرنگاران را نشنیدید؟ چرا به مدیرانتان نگفتید که با این آقای خبرنگارنما عکس یادگاری نگیرند؟ مدیرانی که وقتی برای دو سؤال انتقادی سراغشان می‌رفتی پیدایشان نمی‌کردی؟ فکری بحال انتقادپذیری و پاسخگو بودن مسئولین بکنید اول از همه هم از آقای فرماندار شروع کنید.

۴- فرمانداری برای نشریات و سایت‌های سبزوار چه کرده است؟

یکی از مهم‌ترین ارکان فضای رسانه ای امر آموزش است. بسیاری از مشکلاتی که در فضای رسانه ای شاهدش هستیم بخاطر ضعف در مسئله آموزش است. چقدر برای آموزش اهالی رسانه دغدغه داشته‌اید؟ چقدر به فکر بودید دوره‌های رسانه را برای خبرنگاران سبزوار برگزار کنید؟ آیا به فکر بودید که اساتید این حرفه را به سبزوار بیاورید تا خبرنگاران بتوانند مشکلاتشان را حل کنند؟ در همین نمایشگاه توانمندی‌های رسانه که در سبزوار برگزار شد فرمانداری چقدر مشارکت کرد؟ اصلاً آقای فرماندار در اولویت‌هایش بود که این نمایشگاه را همراهی کند؟ آن موقع شما کجا بودید؟ نمایشگاهی که بار اصلی آن روی دوش خود خبرنگاران بود. آیا فقط می‌خواهید دستور بدهید که کدام رسانه کار بکند و کدام کار نکند؟ دغدغه مندی تان در همین حد است؟

۵- معیشت دغدغه اصلی اهالی رسانه در سبزوار

اگر نگاهی به سایت‌ها و نشریات بیندازید متوجه می‌شوید که اکثراً دارند برای کاندیداهای مجلس تبلیغ می‌کنند. آیا فکر کرده‌اید دلیلش چیست؟ بیشتر اهالی رسانه در تمام سال دغدغه معیشت دارند، نه معیشت در حد حقوق میلیونی شما بلکه در حد گذران زندگی. در طول سال هم که باید برای ادارات مختلف رپرتاژ بروند و اگر اداره جات را نقد کنند که همین آب باریکه هم تعطیل می‌شود. وقتی که خبرنگار نمی‌تواند بخاطر معیشتش استقلال خودش را حفظ کند نمی‌توانید دنبال فضای مناسب برای رسانه‌ها باشید. شما که دنبال آسیب شناسی رسانه‌ها هستید تا بحال فکری برای معیشت خبرنگاران کرده‌اید؟ دنبال این بوده‌اید که به بهانه‌های مختلف اعتبار یا امتیازی به سایت‌ها و نشریات بدهید؟

۶- در کار سایر قوا دخالت نکنید!

چند وقت پیش وزرات ارشاد اعلام کرد که می‌خواهد سایت‌های بدون مجوز را فیلتر کند اما چیزی نگذشت که دیوان عدالت اداری اعلام کرد که پس از بررسی‌های مفصل و با رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، نهایتاً فیلترینگ سایت‌های فاقد مجوز خارج از صلاحیت وزارت ارشاد است و مسدودسازی این سایت‌ها در صلاحیت مراجع ذیصلاح قضایی قرار گرفت. آقای پارسی پور شما که دغدغه مند شده‌اید تا خبرنگاران قانون را رعایت کنند لطفاً قانون را رعایت کنید. هر چند در این مورد اگر هم قانون را رعایت نکنید کاری از دستتان برنمی آید.

۷- چرا وقت انتخابات به فکر افتاده‌اید؟

به فاصله دو هفته مصاحبه می‌کنید و می‌گوید که می‌خواهید فضای رسانه‌ها را آسیب شناسی کنید و رسانه‌های بدون مجوز را تعطیل کنید. آقای پارسی پور چرا دم انتخابات به فکر افتاده‌اید؟ آیا نمی‌دانید الان وقت خوبی نیست؟ لطفاً کمی با مردم رو راست باشید.

منبع: سلام سربدار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.