کد خبر : 15514
دیدگاه‌ها برای آموزش عبور از خیابان در سه سوت: بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهریور 1397 - 8:38
-

آموزش عبور از خیابان در سه سوت:

سوت اول: درواقع عبور از عرض پیاده‌رو پیش‌نیاز عبور از عرض خیابان است و اهمیت صحیح انجام دادنش به قدری است که اگر پاس نشود شما اصلاً به خیابان نخواهید رسید و مشروط خواهید شد! در یک پیاده‌رو حتی در خلوت‌ترین نقطه‌ی شهر این اقلام یافت می‌شود: موتور، دوچرخه، کالسکه بچه، سبدهای میوه جلو میوه‌فروشی،

سوت اول:

درواقع عبور از عرض پیاده‌رو پیش‌نیاز عبور از عرض خیابان است و اهمیت صحیح انجام دادنش به قدری است که اگر پاس نشود شما اصلاً به خیابان نخواهید رسید و مشروط خواهید شد! در یک پیاده‌رو حتی در خلوت‌ترین نقطه‌ی شهر این اقلام یافت می‌شود: موتور، دوچرخه، کالسکه بچه، سبدهای میوه جلو میوه‌فروشی، گوسفندهای جلو قصابی و تک‌وتوک آدم!

 

اقلام دیگر خودشان متخصص عبور از پیاده‌رو هستند بنابراین در اینجا ما فقط با آدم‌ها کار داریم: ابتدا به دیواری، دری، جایی تکیه زده و موقعیت را بسنجید، البته لازم به ذکر است سنجیدن یا نسنجیدنش فرق چندانی نمی‌کند چون هر آن ممکن است یکی از اقلام مذکور از یک جایی بیرون بزند! قدم اول را که برداشتید گوش‌هایتان را تیز کنید، صدای سه بوق ممتد یعنی موتوری در چند سانتی‌متری شماست، صدای زینگ زینگ یعنی دوچرخه‌ای در یک متری شماست، صدای دل‌خراش کشیده شدن کیف چرخ‌دار روی زمین، یعنی دانش‌آموزی در یک کیلومتری شماست، اگر صدایی نشنیدید ولی یکهو پایتان به چیزی گیر کرد و با سر بر زمین فرود آمدید بدانید و آگاه باشید که مسببش جعبه‌های میوه بوده‌اند و لال بودنشان را بر آن‌ها ببخشاید. در صورت شنیدن هرکدام از این صداها باید خود را عقب کشیده زیرا در پیاده‌رو حق تقدم همیشه با دیگران است (این مرحله ممکن است با حرکات موزون ناشی از عقب و جلو رفتن همراه شود!) و در نهایت اگر صدای گوسفند شنیدید یعنی به سلامت از عرض پیاده‌رو گذشته‌اید، دستی برای گوسفنده تکان دهید، پاشنه‌ی کفش‌ها را بکشید، پیش به سوی سوت دوم!

سوت دوم: برای عبور از خیابان قبل از هر چیز قوانین و مقررات را بوسیده و کنار گذاشته، ذهنتان را از هرچه غیر این موضوع است پاک کنید، تمرکز کنید، یک صلوات بفرستید سپس جمله‌ی «خدایا زنده بمونم و زن و بچه دارم و بچه‌هام صغیرن و…» از این حرف‌ها بزنید و سپس یک صلوات دیگر عنایت فرمایید تا دعایتان دربسته شود و زودتر اجابت شود! در این مرحله بدون اینکه به چپ و راست نگاه بیندازید، سرتان را بالا گرفته و از خیابان عبور کنید.

دقت نمایید اگر سرتان را به چپ و راست بچرخانید ممکن است با این جمله یا نظیر آن روبرو شوید: «چشات چرا اینور اونور می‌چرخه رد شو دیگه علاف کردی مردم رو!!!» و اگر به پایین نگاه کنید با جمله‌ی «سرشو عین… پایین انداخته» روبرو می‌شوید. پس بهتر آن است که نگاهتان را به آسمان دوخته و با حالتی پیروزمندانه عرض خیابان را طی کنید. آخرین مرحله وقتی است که به آن طرف خیابان رسیده‌اید و یا شاید هم نرسیده‌اید! اگر رسیده‌اید الحمدالله کفایت می‌کند و اگر کف خیابان پخش شده‌اید یک فاتحه مع‌الصلوات برای شادی روحتان کارتان را راه می‌اندازد!

سوت سوم:

سوت سوم مختص کسانی است که مراحل قبلی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

ازآنجایی‌که دیگر جزو خبرگان این کار محسوب می‌شوید برای عبور از عرض آن یکی پیاده‌رو ابتدا دستی برای گوسفنده تکان دهید و سپس مراحل سوت اول را دوباره تکرار کنید.

 

*منتشر شده در شماره ۹ هفته نامه ستاره شرق

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.