کد خبر : 12502
دیدگاه‌ها برای آیا اصول‌گرایان تخم مرغ‌های خود را در سبد روحانی می‌چینند بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1395 - 21:14
-

آیا اصول‌گرایان تخم مرغ‌های خود را در سبد روحانی می‌چینند

عصر ایران – مصطفی داننده: مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران در گفت‌وگویی اعلام کرده است که احتمال حمایت اصول‌گرایان از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ وجود دارد. این نماینده سابق گفته بود: «این را بگویم که اینطور نیست که شرایط آقای روحانی شرایطی باشد که مورد اقبال اصولگرایان قرار نگیرد

عصر ایران – مصطفی داننده: مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران در گفت‌وگویی اعلام کرده است که احتمال حمایت اصول‌گرایان از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ وجود دارد. این نماینده سابق گفته بود: «این را بگویم که اینطور نیست که شرایط آقای روحانی شرایطی باشد که مورد اقبال اصولگرایان قرار نگیرد و محتمل است مجموعه اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری از ایشان حمایت کند و اگر گزینه بهتری نداشته باشیم حتما وارد گفتگو با ایشان خواهیم شد.»

این سخنان حکایت از این معنا دارد که اصول‌گرایان به این نتیجه رسیده‌اند که نباید اجازه بدهند موفقیت‌های روحانی به نام اصلاح طلبان نوشته شود. اصول‌گرایان در آغاز کار و در روزهایی که اصلاح طلبان پیروزی روحانی را به نام خود زده بودند اعلام کردند که روحانی یک اصول‌گراست. آنها با بیان سابقه حسن روحانی در جامعه روحانیت مبارز و ۵ دوره نمایندگی مجلس به رقیب گفتند که روحانی اصول‌گراست.

روزنامه کیهان که این روزها از مخالفان جدی حسن روحانی است بعد از اولین کنفرانس خبری او بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ به قلم حسین شریعتمداری با اشاره به اینکه در انتخابات اخیر، اصولگرایی پیروز شد، اصلاح طلبی شکست خورد. نوشت: گفتمان اصولگرایی پیروز شده است. واقعیتی که برای دشمنان بیرونی، اصحاب فتنه و برخی از مدعیان اصلاحات تلخ و ناگوار بود تا آنجا که هیچیک از آنها نتوانستند ناخشنودی آمیخته به عصبانیت خود را از مواضع دکترروحانی پنهان کنند.

سیاست‌های روحانی به ویژه در عرصه سیاست خارجی و پرونده هسته‌ای باعث شد تا کم کم اصول‌گرایان از او و دولتش فاصله بگیرند حتی با شدیدترین الفاظ دولت او را خطاب قرار دهند. این فاصله گرفتن باعث شد تا کم کم جامعه، روحانی را یک اصلاح طلب تمام عیار بداند.

اصول‌گرایان امروز بعد از سه سال و در زمان باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، به فکر افتاده‌اند که زمین بازی خود را در این انتخابات مشخص کنند. آنها امروز با چند گزینه مواجه هستند. اصول‌گرایان یا باید از نامزدهای شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ یا بازندگان انتخابات مجلس دهم حمایت کنند یا از احمدی نژادی که او را تردد کرده‌اند، نامزدی اصول‌گرا بسازند یا در نهایت همانگونه که مصباحی مقدم گفته است بنشینند با روحانی گفتوگو کنند.

به نظر می‌رسد گفت‌وگو با روحانی یک علت مشخص دارد و آنهم این است که اصول‍گرایان می‌خواهند بازنده خرداد ۹۶ نباشند. آنگونه که از شواهد پیداست این مسئله است که اصول‌گرایان به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند با نامزدهای خود مانند قالیباف، جلیلی، حداد و… رای مردم را به سمت خود جلب کنند و این یعنی شکستی دیگر در کارنامه اصول‌گرایان در عرصه انتخابات ریاست جمهوری.

آنها به این نتیجه رسیده‌اند که حالا شانس روحانی برای تصدی پست ریاست جمهوری برای ۴ سال دیگر، بهتر است از او در انتخابات حمایت کنیم تا هم او را به دامن اصول‌گرایی بازگردانیم و هم لقب بازنده انتخابات را از خود دور کنیم. اصول‌گرایان نمی‌خواهند دیگر تخم مرغ‌های خود را در سبد کسانی بگذارند که رای مردم را ندارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.